خلیج فارس یکی از امن ترین نقاط دریایی جهان است

11:59 - 15 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۷۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوذر شفیعی گفت: ادعای نمایندگان کنگره آمریکا درباره نقش تنش آفرین ایران در خلیج فارس که به رزمایش های نظامی ایران در این آبها اشاره کرده است، بدون پشتوانه منطقی است.
کنگره آمریکا قصد تحت فشار قرار دادن توافق هسته ای را دارد-گروه سیاسی: هفته گذشته بود که «رندی فوربس» نماینده جمهوری‌خواهان ویرجینیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه داده که در صورت تصویب، حضور نظامیان ایران در خلیج‌فارس به عنوان اقدامی تنش‌آفرین، محکوم خواهد شد.

در متن این قطعنامه علاوه بر آنکه برای اشاره به خلیج‌فارس از عبارت مجعول رایج در برخی کشورهای عربی حاشیه جنوبی این آبراهه استفاده شده، از ایران به دلیل «عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی دریانوردی و بی‌توجهی به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد» انتقاد شده است.

در همین رابطه نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه یکی از مهم ترین علل ناامن شدن منطقه، حضور و دخالت کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکاست، عنوان کرد: ادعای نمایندگان کنگره آمریکا درباره نقش تنش آفرین ایران در خلیج فارس که به رزمایش های نظامی ایران در این آبها اشاره کرده است، بدون پشتوانه منطقی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون، شاهد حضور نظامیان کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس و منطقه بوده، اظهار داشت: اگر ایالات متحده به دنبال افزایش حضور و نفوذ خود در این عرصه باشد، قطعا از نظر نظامی آسیب پذیر خواهد بود.

شفیعی در پایان با بیان اینکه خلیج فارس جزو مطمئن ترین و امن ترین نقاط دریایی جهان است تصریح کرد: کنگره آمریکا با توجه به سیاست های منفعت طلبانه این کشور در غرب آسیا، اقدامات ایران را مغایر با اهدافش می داند و از این رو به نوعی قصد دارد تا با انجام اقدامات ضد ایرانی خود توافق هسته ای را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *