حل مشکلات حمل و نقل عمومی با 6 هزار میلیارد تومان میسر نیست/ کمبود شدید اتوبوس در تهران

8:06 - 13 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۰۷۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در بودجه سال 95 شهرداری 6 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده اما این اعتبارات کافی نیست.
سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر تهران با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و بخش قابل توجهی از این کمبودها نیز مرتبط با بی توجهی دولت به این حوزه است.

وی افزود: دولت طی سال های گذشته هیچ گاه آنطور که باید به وظیفه خود در توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران عمل نکرده و همین موضوع نیز سبب شده امروز در شهر تهران با کمبود شدید اتوبوس و عقب بودن از برنامه توسعه مترو مواجه باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اعتبارات مستقیم در نظر گرفته شده برای حوزه حمل و نقل عمومی در سال 95 اظهارکرد: از کل 6 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای حوزه حمل و نقل عمومی در سال جاری، بیش از 4 هزار میلیارد تومان صرف موضوع توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد و امیدوار هستیم با این بودجه، بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی برطرف شود.

تشکری هاشمی در خصوص وضعیت سامانه اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از اتوبوس های موجود در شهر تهران فرسوده است و بدون کمک بخش خصوصی قادر به نوسازی این ناوگان نیستیم.

وی تاکید کرد: طی سال های گذشته شاهد ورود فعالانه بخش خصوصی به حوزه اتوبوسرانی بوده ایم و امیدوار هستیم این روند همچنان ادامه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *