دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری خودکشی بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی

13:32 - 12 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۹۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود دستور داد به دو حادثه قصور پزشکی منجر به مرگ را بررسی کنند.
دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری دو قصور پزشکی/ معاون درمان و قائم مقام وزیر مامور رسیدگی شدندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در پی مرگ خودخواسته یک بیمار در بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی در تهران به علت همراه نداشتن پول، وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود ماموریت داد تا این موضوع را بررسی کنند. 

هاشمی با توجه به اینکه این بیمارستان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است؛ از منظر حقوق بیمار، خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

همچنین وزیر بهداشت در مورد مرگ یک بیمار به علت جراحی اشتباه پا دستور رسیدگی صادر کرده است.

گفتنی است چند روز قبل بیماری اهل شهرستان بوئین زهرا  قزوین وقتی برای درمان به بیمارستان میلاد تهران مراجعه می کند متوجه تمام شدن اعتبار دفترچه اش می شود. مسئولان بیمارستان نیز برای درمان او طلب وجه نقد می کنند.

مرد 47 ساله وقتی با درخواست 300 هزار تومانی بیمارستان روبرو شد، از کادر درمانی خواست   درمان را آغاز کنند تا بستگانش برای او پول بیاوردند اما کادر درمانی از این کار خودداری کرده و مرد میانسال نیز با پریدن از ازتفاع در بیمارستان دچار مرگ خود خواسته شد.

در حادثه دیگری که در شهر اراک رخ داد، پیر مرد 74 ساله برای درمان پایش به بیمارستانی دولتی مراجعه کرد اما پزشکان به اشتباه پای دیگر او را عمل کرده و موجب شدند تا او جانش را از دست دهد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *