آمریکا با بمباران ارتش سوریه نشان داد حامی جریان تروریستی است

13:38 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۱۶۷۷۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از رفتار دوگانه برخی کشورها در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرد آمریکا با بمباران ارتش سوریه نشان داد کاملاً در طرف جریان تروریستی است.
آمریکا با بمباران ارتش سوریه نشان داد حامی جریان تروریستی استبه گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی پس از دیدار با رئیس مجلس نمایندگان سوریه در نشست مشترک خبری حضور پیدا کرد و گفت: امروز خرسندیم سرکار خانم هدیه خلف عباس رئیس پارلمان سوریه که اخیراً به ریاست پارلمانی این کشور انتخاب شد به ایران آمدند. به هیأت همراه ایشان خیر مقدم عرض می کنیم.

وی با بیان اینکه کشور سوریه کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: ما فراموش نمی کنیم که در شرایط سخت دفاع مقدس، در زمان مرحوم حافظ اسد سوریه همیشه حامی ایران بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سوریه به عنوان کشوری فعال در خط مقدم مبارزه با تروریسم حضور دارد، گفت: در جلسه با رئیس پارلمان سوریه بحث‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف مطرح شد، همچنین در زمینه وضعیت سوریه و مبارزه با تروریسم و شرایط آن بحث کردیم که خانم هدیه عباس اطلاعات خوبی ارائه کرد.

 لاریجانی با تأکید بر گسترش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور اظهار داشت: باید سطح روابط در بین‌المجالس اسلامی و بین‌المجالس گسترش پیدا کند و برای زمینه‌های توسعه روابط دو کشور گفت‌وگوهایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مسائل سوریه معتقد بود که راه‌حل این مشکلات سیاسی است نه نظامی اما برخی کشورها در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای آتش بحران را افروختند و نشانه‌های این موضوع در برهه‌های زمانی بروز پیدا کرد.

لاریجانی تأکید کرد: اخیرا آمریکا نشان داده بود سر عقل آمده و توافقی برای حل مسئله سوریه انجام داد اما مشخص شد که این مسئله فریبکاری بود و با بمباران ارتش سوریه نشان داد که کاملا در طرف جریان تروریستی است و به دروغ بحث مبارزه با تروریسم را سر می‌دهد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: در برخی زمان‌ها شاهد هستیم که گفته می‌شود برای تعمیق دموکراسی در سوریه چنین بحران هایی انجام می‌شود این مسئله جای تعجب دارد چرا که برخی کشورها در منطقه حتی تجربه یک انتخابات در کشورشان را ندارند.

وی گفت: تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران آفرینی امنیتی امکان‌پذیر نیست و باید شرایط برای غنی‌تر شدن دموکراسی در کشور فراهم شود نه بحران امنیتی ایجاد شود.

 لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم بعد از تجربه 5 ساله مزاحمت در سوریه کشورها پند گرفته باشند، اظهار داشت: امروز متوجه شدند تروریسم فقط به سوریه اختصاص ندارد بلکه این بحران می تواند در اروپا و آمریکا نیز مسئله ساز باشد. مسئله تروریسم مسئله جهانی است و باید ریشه آن را از بین برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کشورها رفتارهای دوگانه داشتند و در کشورهایی با تروریسم مبارزه کردند اما در سوریه آتش تروریست‌ها را برافروخته‌تر کردند ضمناً باید دانست مبارزه با تروریسم با صدور بیانیه امکان پذیر نیست بلکه باید در میدان عمل اقدام واقعی انجام داد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم در عراق با درخواست دولت این کشور به کمک آنها شتافت تا در مقابله با داعش بایستند که تا حد زیادی توفیق پس زدن آنها را از شهرها داشتند. همچنین در مورد سوریه نیز به درخواست دولت این کشور کمک کردیم و امروز شرایط آنها بهتر از گذشته است.

 لاریجانی با بیان اینکه امیدوار است بحران امنیتی در کل منطقه با همانگی و رفتار درست و واقع بیانه به راه‌حل برسد از حضور رئیس پارلمان سوریه قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این سفر موقعیتی برای افزایش و گسترش دوستی بین دو ملت باشد.

در ادامه نشست مشترک خبری روسای مجالس ایران و سوریه هدیه خلف عباس ضمن تشکر از دکتر علی لاریجانی به خاطر دعوت سخاوتمندانه برای دیدار از ایران گفت: از ملت و دولت ایران به ویژه مقام معظم رهبری و آقای روحانی رئیس جمهور ایران تشکر فراوان داریم.

وی ادامه داد: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود ما به عنوان کشور، ملت و ارتش قادر به مقاومت نبودیم، بنابراین از حمایت‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه تأکید کرد: جناب دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در شرایط سخت ما در کنار برادرانمان در جمهوری اسلامی ایستادیم، از مرحوم حافظ اسد سوال شد که چرا تا این حد از ایران حمایت می‌کند او در پاسخ گفت ما امروز به عنوان یک برادر در کنار برادران خود ایستاده‌ایم و حمایت می‌کنیم و روزی خواهد رسید که تنها برادرمان در کنارمان در سوریه ایستادگی خواهد کرد.

هدیه خلف عباس ادامه داد: ما از برادران دیگرمان نمی‌خواهیم از ما حمایت کنند اگر خیری نمی‌رسد شری نرسانند منظور من کشور عربستان سعودی، قطر و ترکیه است.

وی تأکید کرد: دیدار ما مثمرثمر بود و مطالب بسیار مهمی در زمینه مبارزه با تروریسم مطرح شد، این جنگ تروریسم از 5 سال پیش توسط 80 کشور به ما تحمیل شد و سوریه وارد جنگ با تروریست شد. در این جنگ تمدن و مسائل فرهنگی سوریه از بین رفت و تمام مکان‌های زیبا و دیدنی سوریه را تخریب کردند.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه عنوان کرد: با این حال هر روز یک پیروزی را در سوریه به ثبت می‌رسانیم و هر پیروزی که رقم می‌خورد پیروزی در مقابل جهان است با این حال هر بار پیروزی محقق شد آمریکا برخلاف این پیروزی اقداماتی انجام داد، واشنگتن مدعی با تروریسم مبارزه می‌کند اما در واقع با این گروهک ها همکاری دارد و حمله اخیر به ارتش سوریه نمونه این همکاری‌ها است.

وی گفت: آمریکا مدعی است که حملات اشتباه صورت گرفته اما سوال اینجاست چطور چنین اشتباهی 45 دقیقه به طول می‌انجامد و هواپیماهای آمریکا در این مدت در منطقه پرواز می کنند. ما دلایل دیگری در دست داریم که در صورت نیاز ارائه خواهیم کرد تا ثابت کند این اقدامات در جهت حمایت از داعش انجام شده است.

هدیه خلف عباس ادامه داد: ما در حال حاضر پیروزی‌های خوبی در مناطق مختلف سوریه از جمله حومه و شهر حلب به دست می‌آوریم اما هر زمان که پیروزی محقق می‌شود اقدامات علیه ما تشدید پیدا می کند.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه با بیان اینکه برای حل بحران در سوریه دو راهکار مد نظر گرفته شده است، گفت: دو راهکار سیاسی و نظامی مد نظر است که علاوه بر اینکه در زمینه های نظامی پیروزی‌هایی محقق می شود اقدامات سیاسی برای آشتی و مصالحه دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه سوریه کشوری دارای حاکمیت است، اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب ملت سوریه با حمایت و محبت ملت 6 سال مقاومت کرده و همین مقاومت نشان‌دهنده محبوبیت اوست. تصمیم برای سوریه و سرنوشت این کشور به دست ملت سوریه است.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه ضمن تشکر از علی لاریجانی برای فراهم کردن مذاکرات اظهار داشت: همکاری‌های خوبی در زمینه‌های پارلمانی، منطقه و اسلامی خواهیم داشت و تمام زمینه‌ها را برای به ثمر رسیدن مذاکرات انجام خواهیم داد و از جمهوری اسلامی برای حمایت های بی دریغش تشکر می کنیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *