واردات خودرو از آمریکا نفعی ندارد/انتقاد از قیمت‌گذاری دولتی خودرو

8:00 - 12 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۴۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو انجمن قطعه سازان با انتقاد از قیمت گذاری دولتی خودرو گفت:واردات خودرو از آمریکا برای کشور نفعی ندارد.
واردات خودرو از آمریکا نفعی ندارد/انتقاد از قیمت‌گذاری دولتی خودرو
محمد رضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار با اشاره به واردات خودروهای آمریکایی به کشور گفت: واردات خودرو از آمریکا برای کشور واجب نیست و با توجه به تولید خودرو در کشور و واردات، این سلیقه مصرف کننده است که چه خودرویی را انتخاب کند.

وی افزود: به طور قانونی منعی برای واردات خودرو از آمریکا وجود ندارد و تنها ممنوعیت واردات برای خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی است.

نجفی منش تاکید کرد: واردات خودرو از آمریکا نه مزیتی دارد و نه ممنوعیت آن به ضرر اقتصاد است.

وی در ادامه صحبت های خود به قیمت گذاری خودروهای داخلی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: به طور کلی با اصل موضوع که دولت به قیمت گذاری خودرو وارد شود مخالف هستم و این موضوع در هیچ کجا سابقه ندارد.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی برای خودرو سازان خارجی نیز که قصد همکاری با خودروسازان ایرانی را دارند این موضوع جای سوال است که قیمت گذاری خودرو به چه صورت خواهد بود.

وی ادامه داد: البته دولت برای خودروهایی که بیش از 40 میلیون تومان قیمت دارند دخالت نمی کند و خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی تولید می شود قیمتی بیش از 40 میلیون را پیش بینی می شود.

عضو انجمن قطعه سازان به موضوع تعرفه واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تا زمانیکه نرخ ارز و سود بانکی در کشور واقعی نشود باید با ابزار تعرفه از تولید داخل حمایت کرد اما اگر شرایط مانند سایر کشورها باشد وجود تعرفه بی معنی است.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *