به دنبال زمینه سازی برای فعالیت تمام احزاب در چارچوب قانون هستیم/ وزارت کشور با برهم زدن مجالس مجوزدار مخالف است

11:04 - 05 مرداد 1393
کد خبر: ۱۶۶۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر کشور گفت: دولت یازدهم به دنبال ایجاد فضایی آرام و زمینه سازی برای حضور و فعالیت تمام احزاب در راستای منافع ملی و چارچوب قانون است.

: وزیر کشور گفت: دولت یازدهم به دنبال ایجاد فضایی آرام و زمینه سازی برای حضور و فعالیت تمام احزاب در راستای منافع ملی و چارچوب قانون است.

به گزارش ، عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین نشست مشترک استانداران و احزاب کشور، به کمیته سه جانبه احزاب، مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: در وزارت کشور آمادگی داریم برای فعالیت قانون احزاب و تشکل های سیاسی، کمیته سه جانبه ای را تشکیل دهیم.

وی درباره قانون انتخابات، قانون احزاب و لایحه جرم سیاسی که در جلسه مطرح شد نیز گفت: لایحه جرم سیاسی مربوط به قوه قضائیه است اما درباره قانون انتخابات، مطالعات و کارهای کارشناسی را آغاز کرده ایم.

وزیر کشور در پاسخ به اظهارت یکی از نمایندگان احزاب مبنی بر اینکه برخی استانداران در حوزه تغییرات مدیریتی محافظه کار هستند، گفت: به هیچ عنوان نگاه محافظه کاری وجود ندارد زیرا تغییرات 80 درصدی در حوزه مدیریتی استانداری ها صورت گرفته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: 430 فرماندار تغییر کرده اند؛ البته بنا به تغییر همه نیست و از افراد دارای صلاحیت و با تجربه در بخش های دیگر استفاده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مراسم و فعالیت های مجاز و دارای مجوز در حوزه وزارت کشور و دانشگاه ها را حمایت می کنیم، افزود: در یک سال اخیر در مناسبت ها و مراسم هایی برخی مشکلات پدید آمد که همکاری وزارت کشور و استانداران سبب شد کارها به نحو احسن انجام و مشکلات برطرف شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: وزارت کشور با هر نوع اقدام در بر هم زدن مجالس قانونی و مجوزدار مخالفت کرده و برخورد مناسبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: موظف به تضمین همه مراسم ها و مناسبت های مجازی هستیم که از طریق وزارت کشور مجوز گرفته اند و به این کار اهتمام جدی داریم.

وزیر کشور درباره خانه احزاب با تاکید بر این که فعالیت آنها باید جنبه صنفی داشته باشد، گفت: در این خصوص مقرر شد گروهی موضوع را پیگیری و نتیجه را به ما اعلام کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اگر روش قبلی برای خانه احزاب به نتیجه نرسید، به دنبال تشکیلات جدیدی باشیم؛ حتی نام آن می تواند به باشگاه احزاب یا هر چیز دیگری تغییر کند. همچنین آمادگی داریم اساسنامه جدید خانه احزاب را بنویسیم و در زمینه فعالیت مجدد خانه احزاب نیز پیگیریم.

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: فعالیت احزاب و گروه ها نباید منوط به انتخابات باشد بلکه حزب در طول سال باید فعالیت های مختلفی از جمله عضوگیری، کادرسازی و اظهار نظر در مواضع مختلف را مد نظر داشته باشد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه احزاب باید در چارچوب قانون فعالیت های اثرگذاری انجام دهند و در مسائل مختلف اجتماعی - اقتصادی اظهارنظر کنند، افزود: احزاب به رای و رضایتمندی مردم نیاز دارند پس باید برای حل مشکلات مردم گام بردارند؛ البته انتظار مردم هم فعال بودن احزاب در زمینه های گوناگون است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال تدوین برنامه شش ساله هستیم، خاطرنشان کرد: احزاب باید فعالیت بیشتری در این خصوص انجام دهند به ویژه اینکه به اظهارنظرهای تخصصی نیاز داریم تا اجماع بیشتری انجام پذیرد.

رحمانی فضلی همچنین درباره اظهارات نمایندگان یکی از احزاب مبنی بر شعار «نه غزه و نه لبنان» گفت: هیچکدام از جریان های درون حاکمیتی چنین شعاری را مطرح نکردند زیرا همه احزاب و گروه های درون حاکمیتی، در دفاع از مردم فلسطین یکپارچه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *