خودکفایی اهدای خون درکشور/ 52 درصد اهداکنندگان مستمر خون می دهند

11:09 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۷۴۸
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از خود کفایی کشور در اهدای خون خبر داد .
به گزارش گروه جامعه ،علی  پور فتح الله شاخص اهدای مستمر خون در سازمان  انتقال خون را پنجاه و دو درصد  اعلام کرد و گفت: در سال گذشته دو میلیون و دویست هزار واحد خون اهدایی دریافت کرده ایم که همه نیاز کشور راپاسخ می دهد.
 
وی با اشاره به اینکه براساس شاخص موجود از هر یک هزار نفر بیست و هفت   اهدای خون وجود دارد خاطر نشان کرد :هم اکنون از نظر آمار اهدای خون به خود کفایی رسیده ایم و به دنبال افزایش آمار اهدای خون نیستیم بلکه در پی افزایش اهدا کنندگان مستمر هستیم.
 
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سال های گذشته گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 در میان کشورهای در حال توسعه ایران و برزیل را به عنوان دو کشور موفق در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما اعلام کرد.
 
 پور فتح الله افزود: موفق شدیم سالانه صدو هفتاد هزار لیتر پلاسمای حاصل از اهدای خون برای مصارف درمانی کشور را بازیافت و برای تولید دارو به شرکت های بین المللی ارسال کنیم.

 وی یادآور شد از دیگر افتخارات متخصصان کشورمان این است که توانستیم صددرصد هموگلوبین وریدی و فاکتور نه را با پلاسمای ایرانی تولید کنیم که دستاورد بزرگی از نظر اقتصادی محسوب می شود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *