تولید و آزمایش بزرگترین موتور جت جهان + تصاویر

18:03 - 02 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۷۳۵
شرکت هواپیماسازی بوئینگ نمونه آزمایشی بزرگترین موتور جت جهان جهت استفاده در هواپیمای پهن‌پیکر بوئینگ 777 را آزمایش کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بزرگترین موتور جت جهان با سفارش شرکت بوئینگ توسط شرکت جنرال الکتریک برای نصب زیر بال‌های هواپیمای بوئینگ 777X با 406 صندلی ساخته شده است.

شرکت جنرال‌ الکتریک اعلام کرد: برای ساخت محفظه احتراق این موتور از کامپوزیت‌های حاوی ماتریک سرامیک استفاده شده است تا عملکرد ایده‌آل موتور تا دمای 1315 درجه سانتیگراد پایدار بماند.

تیغه‌های فن اصلی این موتور از نسل چهارم فیبرکربن ساخته شده است تا هوای مورد نیاز جهت حرکت هواپیما و کمپرسور 11 مرحله‌ای این موتور را تامین کند.

طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک موتور جت GE9X از نظر اندازه تقریبا دو برابر از بزرگترین موتور جت موجود بزرگتر است.

قطر فن غول‌پیکر جلوی این موتور تقریبا 3.35 متر است که قادر به تولید نیروی عظیم‌تری معادل 100 هزار پوند است.

شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد: عملیات آزمایش عملکرد و میزان مقاومت موتور جت GE9X آغاز شده تا این شاهکار مهندسی 29 میلیون دلاری از هر نظر تحت بررسی قرار گیرد.

ریک کندی، سخنگوی بخش هوا و فضای جنرال الکتریک عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی این موتور، بهبود راندمان کاری در صورت افزایش دما است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد قطعات متحرک در موتورهای جت، مهندسان ابتدا نمونه برش‌خورده این موتور را با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید کردند تا اشکالات احتمالی قبل از تولید نمونه آزمایشی را بررسی کنند.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *