رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچکدام از وعده ها عملی نشد/رئیس جمهور کاری کند سه فرزندم نفس بکشند/کاش روزی میهمان امام رضا(ع) شویم

9:28 - 04 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۷۱۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
هر سه فرزند خانواده ریسانی روحیه خوبی دارند و از آرزوهایشان می گویند. از اینکه می خواهند روزی در خلوتی حرم به زیارت امام رضا(ع) بروند و یک دل سیر پای ضریح گریه کنند. از اینکه آرزویشان بعد از سلامتی، دیدن رضا صادقی و سحر قریشی است. پدر خانواده نیز تنها خواسته اش رسیدگی مسئولان به وضع فرزندانش است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه  ،پس انتشار گزارش تصویری از سه عضو یک خانواده کرمانشاهی که تنها یک هفته دیگر زنده بودند و نیاز به دارو داشتند بسیاری از مردم خیر کشورمان با رابط آنها تماس گرفته و خواستار کمک شدند. وزیر کشور به استاندار کرمانشاه دستور ویژه داد. دانشگاه علوم پزشکی این شهر از تهیه دستگاه اکسیژن ساز خبر داد اما با گذشت بیش از 15 روز از انتشار گزارش هیچ کدام از این وعده ها تحقق نیافت و سه فرزند کرمانشاه به ویژه کسری که وضعیت وخیم تری نسبت به دو برادر و خواهرش دارد نیاز به دارو دارند. آنها آخرین دارویشان را در کرمانشاه تزریق کرده و دیگر دارویی  ندارند. 

سه فرزند خانواده ریسانی با حضور در از علایق و خواسته هایشان گفتند. از نگاه سرد مردم تا علاقه شان برای درس خواندن و تنفر از حس ترحم، آنها از دولت می خواهند تا کمکشان کند که به راحتی بتوانند به زندگی شان ادامه دهند.

شبنم سخنگوی بچه ها است و پارسا بسیار خجالتی و آرام است. کسری از علایقش می گوید و از ترسی که با تمام وجود از تمام شدن آمپول هایش باعث می شود تا جانش را از دست بدهد.  
 
دیگر توانی برای تهیه داروها ندارم

پدر سه فرزند در حالی که نگاهش را از روی فرزندانش بر نمی دارد، می گوید: من تا به حال این داروها را تهیه کردم و هیچ مشکلی ندارم اما از این به بعد دیگر برای من تامین داروی سه فرزند بیمار خیلی سخت است. گاهی تا 40 میلیون تومان در ماه هزینه آمپول و داروی فرزندان را می دهم. بچه هایم باید دو نوع دارو داخلی و خارجی مصرف کنند. داروی داخلی درداروخانه های خاص مانند هلال احمر و مصطفی خمینی(ره) موجود است. داروی دیگر بچه ها قابلیت ورود به کشور و تحت پوشش بودن را ندارد و مجبورم از کشور آلمان و با هزار خواهش و تمنا تهیه کنم. 

حشمت الله ریسانی اضافه کرد: فرزندانم با سه بیماری روبرو هستند که یکی از آنها جابه جا بودن اندام ها است.ریه پسرم پارسا به اندازه 4 ریه معمولی فعالیت می کند. قلب پسرم بیرون از قفسه سینه و 4 برابر بزرگتر از حالت عادی است. بیماری فرزندانم درمان ندارد و داروها روند بیماری را کند می کند.
 
پدر سه جوان کرمانشاهی در مورد خواسته اش از دولت گفت: من از دولت فقط تقاضا دارم که بچه هایم نفس بکشند. کسری روزی 20 ساعت و دو فرزند دیگرم روزی 16 ساعت اکسیژن می گیرند. ما فقط یک دستگاه اکسیژن ساز  در خانه داریم که بسیار قدیمی است که هر 6 ساعتی که روشن است، باید چند ساعت نیز خاموش باشد. 

ریسانی در مورد نحوه تهیه داروها گفت: در گذشته داروها موجود بود و در اختیار ما قرار می گرفت. از 8 سال قبل با مشکلاتی در تهیه دارو مشکل دارم. دارویی که یک میلیون تومان قیمت داشت در یک شب به چهار میلیون تومان افزایش یافت. در این مدت با فروش اموالم مانند زمین کشاورزی و خودروهای سنگین هزینه درمان بچه ها را می دادم اما دیگر این توان را ندارم. سه پزشک که کسری را معاینه کردند یک میلیون و هشتصد هزار تومان برای حق ویزیت دریافت کرد. 

رئیس جمهور کاری کند سه فرزندم نفس بکشند/ یعنی می شود میهمان امام رضا(ع) شویم
 
وعده و وعید دروغین کمک برای مطرح شدن در رسانه
پدر خانواده ریسانی با بیان اینکه بسیاری فقط وعده و وعید دادند و هیچ کمکی به ما نکردند،گفت: بعد از انتشار گزارش های خبری فقط سه میلیون و 200 هزار تومان پول از سوی مردم واریز شد و هیچ ارگانی کمکی به درمان بچه ها نکرد.بسیاری امید واهی دادند اما کسی برای کمک پا پیش نگذاشت. 90 درصد فامیل من نمی دانستند هر سه فرزندم بیمار است اما همه متوجه شدند.
 
وی خواستار پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت شد  و گفت: وزارت بهداشت ما را در بلاتکلیفی قرار داده و جواب درستی به ما نمی دهد. از وزیر بهداشت می خواهم ما را از بلاتکلیفی خارج کند و اگر امکان کمک به سه فرزند من را دارند اعلام و در صورتی که نمی خواهند به ما کمک کنند نیز آن را بگویند تا بدانیم چکار کنیم. الان 49 روز است که سازمان غذا و دارو نامه فوری کمک به بچه ها را از کرمانشاه دریافت کرده است اما هیچ جوابی نداده است. حتی وزیر کشور هم که دستور بررسی به استاندار  را داده بود هیچ پیگیری نکرد.  
 
پدر خانواده با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: چندی قبل از یک تلویزیون اینترنتی تماس گرفتند و گفتند مدیر آن یک مجری معروف است. آنها خواستند در هتل با آنها قرار بگذاریم تا از بچه ها فیلم بگیرند و محسن چاووشی و نوید محمد زاده  را به دیدار آنها بیاورند اما بعدا فهمیدیم که این حرف ها دروغ بوده و اصلا دیداری در کار نیست و آنها فقط قصد تهیه گزارش برای خودشان را دارند.پسرم پارسا به هنر علاقه زیادی دارد و این موضوع نیز در روحیه او تاثیر گذاشت.

 باید از اسطوره فوتبال کشورمان تشکر کنم که بدون منت به دیدار فرزندانم آمد و حتی از ما خواست که این موضوع را رسانه ای نکنیم.


رئیس جمهور کاری کند سه فرزندم نفس بکشند/ یعنی می شود میهمان امام رضا(ع) شویم


کاری کنید فرزندانم کنارم نفس بکشند

حشمت الله ریسانی افزود: باور کنید مسئولان ما بسیار خوب هستند،اگر وزیر بهداشت نمی تواند یا نمی خواهد به فرزندان من کمک کند می تواند به رئیس جمهور بگوید تا او به ما کمک کند. آقای روحانی من از شما فرش یا لوازم منزل نمی خواهم. من می خواهم کاری کنید که فرزندانم در کنارم نفس بکشند. 
 
آرزویم دیدن  لبخند پدر و مادرم و رضا صادقی است

کسری حالش از همه وخیم تر است اما همیشه لبخند می زند. وقتی از او در مورد آرزوهایش می پرسیم می گوید: بزرگترین آرزویم لبخند پدر و مادرم است که چند وقتی است به خاطر بیماری ما آن لبخند را نمی زنند. من دلم می خواست خواننده شوم و حتی کلاس بروم. من علوم آزمایشگاه قم قبول شدم اما پزشکان اجازه نداند بروم.  
آرزوی من دیدن رضا صادقی از نزدیک است. شنیدم او خیلی مهربان است و من صدایش را دوست دارم.  
 
دوست داریم داخل حرم امام رضا(ع) را ببینیم/ هر سال تا ورودی صحن می رویم

شبنم در مورد نذر مادرش برای سلامتی خودش و برادرانش می گوید: مادرم نذر کرده بود هر سال ما را دو بار به پابوس امام رضا(ع) ببرد. اما می ترسد ما را داخل حرم وشلوغی ببرد. به همین دلیل از داخل صحن سلام داده و بر می گردیم. ما شرایط تحمل شلوغی آنجا را نداریم. اگر کسی به برادرم در شلوغی فشار بیاورد او می میرد. آرزوی ما است یک بار میهمان امام رضا(ع) شویم و بتوانیم داخل حرم را در ساعت خلوت زیارت کنیم.  دلمان می خواهد یک ساعت بتوانیم ضریح امام را در آغوش بگیریم و یک دل سیر گریه کنیم و شفا بگیریم.
 
دختر خانواده ریسانی می گوید: آرزوی من خوب شدن کسری و پارسا است و دلم می خواست رشته پزشکی بخوانم اما اکنون امتحان دکتری معماری را داده ام.

او در مورد واکنش دوستانشان می گوید: در هنگام مدرسه ما بیماری را مخفی می کردیم چرا که از حس ترحم بدم می آید. انسان های بیمار ترحم نمی خواهند و بیشتر کمک می خواهند. من وقتی بیماری را می بینم برایش دعا می کنم نه اینکه با حس ترحم غرورش را بشکنم. 


می خواهم داروساز شوم تا پدرم برای تهیه دارو ما زحمت نکشد 
پارسا عضو کوچک خانواده نیز که پشت کنکوری است، می گوید: می خواهم دارو ساز شوم تا بتوانم داروهای خودمان را بسازم. من عاشق فوتبال و سینما هستم و دوست دارم یکبار هم که شده سحر قریشی را از نزدیک ببینم.  

گفتنی است وعده های مسئولان برای کمک به خانواده ریسانی را تا زمان رسیدن به نتیجه پیگیری می کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *