نمایش و سرگرم شدن با سگ‌ها در شأن جامعه ما نیست/ از مناطق شمال تهران مراقبت بیشتری شود

9:45 - 01 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۱۲۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از برخی حرکات سخیف و دور از شئون جامعه اسلامی خواستار مراقبت بیشتر مسئولان از فضای دینی جامعه شد.
نمایش و سرگرم شدن با سگ‌ها در شأن جامعه ما نیست/ از مناطق شمال تهران مراقبت بیشتری شودبه گزارش گروه سیاسی ، آیت الله جعفر سبحانی با انتقاد از برخی حرکات سخیف و دور از شئون جامعه اسلامی خواستار مراقبت بیشتر مسئولان از فضای دینی جامعه شد.

این مرجع تقلید در دیدار با مدیر مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: فعالیت‌های شهرداری تهران در سال‌های اخیر بسیار پربار بوده است و دکتر قالیباف پس از شهردار قبلی، خدمات شایانی به این شهر انجام دادند.

وی افزود: یکی از مواردی که شهرداری تهران در مدیریت پایتخت باید به آن توجه کند، لزوم توجه به مراکز تفریحی در شهر به خصوص پارک‌هاست؛ در پارک‌ها باید مردم به راحتی بتوانند استراحت کنند و از طبیعت لذت ببرند، ولی نباید عده‌ای این محیط‌ها را آلوده کنند که قشر متدین از این فضا محروم شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: در میان جوانان عده‌ای ممکن است کم تقوا باشند و در این محیط‌ها اقدام به فعالیت‌هایی کنند که زیبنده جامعه اسلامی نیست و به همین خاطر باید هم با ملایمت و هم با نظارت و برخوردهای جدی در خصوص تخلفات و برخی امور ناپسند این محیط‌ها را از آلودگی پاک کرد.

وی گفت: برخی اوقات در برخی از مناطق تهران شاهد وقایعی هستیم که زیبنده یک جامعه متدین نیست؛ دیده شده است که برخی مکان‎ها برای برخی امور ناپسند از جمله سگ بازی پسران و دختران ایجاد شده و آنها در این مکان‌ها به نمایش و سرگرم شدن با سگ‌ها می‌پردازند که اصلا این کار در شأن جامعه ما نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: قطعا مسئولان ما دوست ندارند که چنین مکان‌هایی برای چنین فعالیت‌هایی ایجاد شود و به همین خاطر باید مناطق شمال تهران به خصوص تحت مراقبت بیشتری از نظر اجتماعی قرار بگیرد و این نظارت‌ها باید به حدی باشد که کسی نتواند این منکرات را به راحتی انجام دهد.

وی گفت: این مسایل، مسایلی است که این جوانان از ماهواره‌ها یاد گرفته‌اند و آن زمانی که می‌گوییم ماهواره‌ها دشمن ما هستند به همین خاطر است که مروج این گونه زشتی‌ها در جامعه هستند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: نظارت و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین وظایف همه مسئولان و مردم است که در ساختن یک شهر و یک کشور پاک و منزه و دین‌مدار ضروری است؛ حفظ دین سخت است و نیازمند کار مستمر و مداوم؛ به همین خاطر است که هیچ کدام از مردم و مسئولان نباید در این زمینه کوتاهی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *