رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم عزم ملی در مواجهه با بحران آب/ آزادسازی بستر تصرف شده بسیاری از رودخانه‌ها در سال گذشته

10:06 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۶۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی بر لزوم عزم ملی در مواجهه با بحران آب تأکید کرد و گفت: در سال گذشته تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز مسدود شد و بستر تصرف شده بسیاری از رودخانه‌ها در سطح استان آزاد سازی شد.
لزوم عزم ملی در مواجهه با بحران آب/  آزادسازی بستر تصرف شده بسیاری از رودخانه‌ها در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی رئیس حوزه ریاست و معاون اجتماعی – فرهنگی دادگستری خراسان رضوی در دیدار با (جمعیت ناجیان آب) بر لزوم عزم ملی در مواجهه با بحران آب تأکید کرد.

سید امیر مرتضوی در دیدار با اعضاء سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می گفت با اشاره به بحران آب در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی افزود: متأسفانه مسئله بحران آب بسیار جدی است و پیشگیری از هدر رفت آب به انحاء مختلف باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

معاون اجتماعی – فرهنگی دادگستری خراسان رضوی اطلاع رسانی در خصوص بحران آب را یکی از ضروریات موجود دانست و افزود: رسانه ها باید به صورت منطقی و در یک اقدام مستمر مسائل مربوط به بحران آب را به اطلاع شهروندان برسانند.

وی خاطر نشان کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود از جمله رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای ارتقاء دانسته های عمومی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدر رفت این مایه حیات استفاده کرد.

مرتضوی با اشاره به برخی از اقدامات دادگستری استان خراسان رضوی در زمینه بحران آب گفت: در سال گذشته تعداد زیادی از چاههای غیرمجاز مسدود شد و بستر تصرف شده بسیاری از رودخانه ها در سطح استان آزاد سازی شد.

در این دیدار همچنین اعضاء سازمان مردم نهاد جمعیت ناجیان آب به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در زمینه بحران آب پرداخته و راهکارها و نگرانی های خود را مطرح کردند.

گفتنی است در این دیدار رئیس حوزه ریاست و معاون اجتماعی – فرهنگی دادگستری خراسان رضوی حمایت مجموعه قضایی  را از اقدامات مؤثر در زمینه برخورد با متخلفان در زمینه آب اعلام کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *