کارشکنی عربستان برای حجاج ایرانی/پیشنهاد وزارت فرهنگ برای انحلال شورای عالی سینما

10:28 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۰۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد انحلال شورای عالی سینما را وزارت فرهنگ ارائه کرده چرا که این شورا در دولت گذشته به صورت غیر قانونی تشکیل شده است.
به گزارش علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه صبحانه کاری با رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی در  جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری  آی پی تی وی به سازمان صدا و سیما بدون تشریفات گفت: آی پی تی وی در اختیار صدا و سیماست و جزوحقوق این سازمان است و ما بیشتر دربخش سینما مسئول هستیم و وظایفی را بر عهده داریم.

وی به بحث سامانه VOD اشاره  کردو گفت: یکی از اقدامات انجام شده با توجه به غنی بودن منابع فیلم های سینمایی و موسیقی درکشور راه اندازی این سامانه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ب انحلال شورای عالی سینما گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد انحلال این شورا را ارائه کرده چرا که در دولت گذشته مصوبه ای تصویب شد که اختیارات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حوزه سینما به شورای عالی سینما زیر نظر رئیس جمهور منتقل شد.

وی ادامه داد: این مصوبه به مجلس ارائه شد و مجلس غیر قانونی بودن آن را به دولت اعلام کرد و در حالی که دولت باید این مصوبه را اصلاح می کرد اما اینکار را انجام نداد و در دولت یازدهم با توجه به اینکه بیشتر تمرکز دولت بر به سرانجام رسیدن برجام بود تصمیم بر این شد تا وظایف این شورا به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بازگردد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در دولت گذشته شورای عالی حج زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شد که با غیر قانونی بودن آن این مصوبه تصویب شد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه صحبت های خود با اشاره به وضعیت حجاج در سال جاری گفت: ما مذاکراتی را با دولت عربستان انجام داده ایم و به دنبال این هستیم که امسال حجاج را به مکه اعزام کنیم اما متاسفانه در طول این چند ماه دولت عربستان کارشکنی های زیادی را انجام داده و همکاری های مناسب صورت نگرفته است.

جنتی ادامه داد: درحالی که مسئولان ما باید به این کشورسفر می کردند واقدام به رزرو هتل می کردند اما متأسفانه دولت عربستان این اجازه را به مسئولان نداده و برای اولین بار هیاتی متشکل از رئیس سازمان حج و هیات همراه در یک کشور ثالث به مذاکره با این کشور پرداخته اند که البته برخوردها بسیار منفی بوده وحتی دربخش حمل ونقل هوایی کارشکنی های بسیاری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن دربخش ویزا نیز کارشکنی هایی صورت گرفته و در کنار آن در گذشته برخورد با حجاج ایرانی بسیار توهین آمیز بوده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به این نکته نیز اشاره کرد که سازمان حج موظف شده کلیه شرایط ما را به دولت عربستان منتقل کندواین کشور باید شرایط را بپذیرد و ما علی رغم اینکه زمان را از دست داده ایم اگر مقامات عربستانی همکاری کنند امیدواریم درسال جاری حجاج بتوانند به مکه سفر کنند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *