برنامه‌های جدید برای تسریع سرمایه‌گذاری در چابهار

17:16 - 29 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۸۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی فرآیند تسریع سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد و گفت: برای دسترسی آسان سرمایه گذاران به اطلاعات مورد نیاز جهت فعالیت اقتصادی تا پایان خرداد امسال پورتال سرمایه گذاری به همین منظور راه اندازی می شود.
به گزارش گروه اقتصاد،  مهدی بازارگان در نشست با مدیرعامل، معاون و مدیران حوزه سرمایه‌گذاری، صنایع، گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار که با هدف بررسی مسائل و مشکلات صاحبان صنایع برگزار شد، اظهار کرد: مدیران بخش مرتبط با صنایع، ارتباط و مراودات خود با مدیران گمرک سرزمین اصلی به عنوان مرجع قانونی امر صادرات و واردات را قوی کنند تا بتوانند مشکلات صاحبان صنایع را به شکل قانونمند و در مواردی به صورت تعاملی و رابطه ای حل و فصل کنند که این ممکن با دسترسی سرمایه گذاران به اطلاعات مورد نیاز در زمینه فعالیت اقتصادی موجب تسریع فرآیند سرمایه گذاری محقق می‌شود.

وی خواستار پیاده‌سازی الگوهای موفق امور گمرکی سایر مناطق آزاد کشور و حتی خارج از کشور در منطقه آزاد چابهار شد و اضافه کرد: صدور اظهارنامه، حواله انبارها و برگه سبز به صورت الکترونیکی می تواند بسیاری از مشکلات این چنینی را حل کند.

وی اظهار کرد: تولید و راه اندازی صنایع نوین می تواند به در آمد پایدار منطقه آزاد چابهار کمک کند و باعث توسعه و رشد اقتصادی منطقه شود.

عبدالرحیم کردی، معاون و اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز در این نشست با اشاره به اینکه دسترسی آسان سرمایه گذاران به اطلاعات مورد نیاز جهت فعالیت اقتصادی می تواند این روند را تسریع بخشد افزود: تا پایان خرداد سال جاری پورتال سرمایه گذاری به همین منظور راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: هر سرمایه گذار با نگاه آغاز یک فعالیت اقتصادی می تواند وارد این پورتال شده و یک شناسه برای خودش تعریف و اگر نیاز به ثبت شرکت داشته باشد، می تواند از همین پورتال نسبت به ثبت شرکت اقدام کند.

او تصریح کرد: در این پورتال تمامی مدارک مورد نیاز وارد و سرمایه گذار فقط برای امضاء دفاترو کارهایی که نیاز به امضا دارد مراجعه کند.

کردی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذار در نظر دارد در بخش بازرگانی فعالیت کند پورتال حوزه بازرگانی برایش فعال و صدورپروانه و کارت بازرگانی برایش به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد چابهار نیز با بیان اینکه درآمدهای سازمان از محل فروش کارت مسافری بدون اینکه در آمد پایداری را جایگزین آن کنند به دلیل سیاست های داخلی دولت متوقف شده است، گفت: لازمه ی اینکه ما در بخش اقتصادی مسیر درستی را طی کنیم بایستی متکی به یک درآمد پایدار باشیم.

مجتبی اسدی افزود: در حال حاضر واردات کالاهای تجاری به درآمدهای سازمان کمک کرده است اما در برنامه ششم توسعه اینگونه واردات یک امر سوبسیدی تلقی شده و جلوی آن گرفته خواهد شد که اتکا به درآمدهای افزاینده ی بخش صنایع به درآمدهای پایدار منجر می شود.
 
صنایع سنگین منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار شامل شهرک پتروشیمی نگین مکران، پالایشگاه پتروچین ، مجتمع فولاد مکران ، مجتمع فولاد خلیج فارس، قطب سوم خودرو سازی، مجتمع آلومینیوم و مجتمع فرآوری مواد معدنی در پیکره صنعتی این منطقه در حال فعالیت و راه اندازی هستند.
 
 انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *