گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

16:20 - 23 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۱۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه بازدید از مراکز عرضه گوشت‌ و فرآورده‌های گوشتی ، چندین مغازه قصابی در چهارراه مولوی را مورد بازدید قرار داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران به ریاست محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، امید شهرآبادی رئیس گشت های تعزیرات حکومتی استان تهران، سرابیان مدیرکل نظارت بازرسی و هماهنگی تعزیرات حکومتی و روشن مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات با حضور نمایندگان اداره بهداشت، دامپزشکی و نیروی انتظامی به نظارت بر مغازه‌های مجاز و غیرمجاز قصابی در چهارراه مولوی پرداختند.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

ماموران گشت در ابتدای حضور خود با یک مغازه قصابی غیرمجاز مواجه شدند که اقدام به فروش گوشت بز و میش به جای گوشت گوسفند با قیمت بالا می‌کرد.

علیرضا فرجی  در این باره گفت: این مغازه اقدام به فروش گوشت بز و میش به قیمت 28 هزار تومان نموده است در حالی که قیمت این گوشت‌ها 18 هزار تومان است، این مغازه بدون مجوز به راحتی تخلف و اعلام می‌کند که گوشت را در چهارراه مولوی به هر قیمتی می‌تواند بفروشد.

وی توضیح داد: این مغازه از هیچ اتحادیه‌ای جواز قصابی ندارد و نمی‌تواند فعالیت کند. گوشت‌های این مغازه خوراک حیوانات باغ وحش است. این افراد انصاف ندارند و بویی ازجوانمرد قصاب نبرده‌اند.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

نائب رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران تصریح کرد: هم اکنون 900 قصابی فعال و دارای مجوز در تهران وجود دارد و یک هزار و 600 قصابی نیز هیچ مجوزی ندارند.

براساس این گزارش ، برخی از مغازه داران خیابان مولوی با مشاهده ماموران گشت تعزیرات اقدام به جابجایی گوشت‌ها به انبارهای اطراف نمودند که این عمل از چشم تیزبین ماموران مخفی نماند.در برخی از تخلفات مشاهده شده که نامی از گوشت بز و میش به مشتری ارائه نمی‌شود که بعضا با قیمت های گزافی این گوشت ها به فروش می رسد که دستگاه قضایی دراین زمینه تصمیمات لازم را می گیرد.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

با مردم صادق باشیم

شهرآبادی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران هم گفت: متاسفانه فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشت باید قیمت خود را براساس نوع گوشت تفکیک کنند، مشاهده می شود که  فروشندگان تخلف کرده و گوشت میش و بز را به قیمت گوشت گوسفندی می فروشند و  اعلام نمی‌کنند که گوشتی که به مشتری داده می‌شود از کدام نوع است.

امید شهرآبادی در حاشیه گشت سرزده به مراکز عرضه گوشت‌ و فرآورده‌های گوشتی در سطح شهر تهران با انتقاد از اینکه در این مراکز گوشت به تفکیک نوع به دست مشتری نمی‌رسد، اظهار کرد: سه نوع گوشت گوسفند، میش و بز وجود دارد، اما فروشندگان در این مراکز بین آنها تفکیک قائل نمی‌شوند و همه را به قیمت گوشت گوسفندی به فروش می‌رسانند در صورتی که قیمت گوشت بز و گوشت میش از گوشت گوسفندی پایین‌تر است و در اینجاست که بحث گران‌فروشی نیز مطرح می‌شود.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

وی اضافه کرد: دراین بازدیدها بحث اختلاف قیمت ها مطرح است، اختلاف قیمت گوشت گوسفند و بز و میش زیاد است، باید با مردم صادق باشیم و قیمت ها را تفکیک کنیم. مغازه ها تخلف دارند و گوشت بز و میش را به قیمت گوش گوسفند می فروشند.

وی بیان کرد: بحث تقلب و گران فروشی است که سازمان تعزیرات با قدرت و قوت به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

طبق نظر کارشناس این سازمان بعضی از گوشت ها صنعتی است که پس از رسیدگی به پرونده جریمه سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود. همچنین بحث پلمب این مغازه ها نیز در دستور کار است. باید میزان کارشناسی استخراج شود .

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

شهرآبادی ادامه داد: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی است و ناظرین نهادهای دیگری هستند بحث اتاق اصناف و اتحادیه ها هم هستند و ما به عنوان مرجع رسیدگی در خدمت دستگاه های نظارتی هستیم و این سازمان پروسه اداری را کوتاه تر کرده و قضات را در خدمت دستگاه های نظارتی قرار داده و در محل وقوع تخلف اگر تشریفات قانونی اجازه دهد منجر به صدور رای شود .

رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه اختلاف قیمت بین نوع‌ گوشت‌ها فاحش است و همه به میزان گوشت گوسفندی به فروش می‌رسد، عنوان کرد: تعزیرات حکومتی از مردم حمایت کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

تشدید مجازات برای متخلفان

سرابیان مدیرکل نظارت بازرسی و هماهنگی تعزیرات حکومتی نیز گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در صورت احراز تخلف و کشف تخلف توسط بازرسان دستگاه های نظارتی پرونده را تشکیل می دهد و رئیس شعبه ثابت یا سیار نسبت به صدور حکم براساس مقررات اقدام می کند چنانچه تخلفات مجددا از طرف آن فروشنده اتفاق افتد تشدید مجازات خواهیم داشت.

تقدیر از ارزان‌ فروشان محله سرچشمه/ نظارت متولیان قیمت گذاری بر فروشندگان

براساس این گزارش، ماموران گشت تعزیرات از مغازه ای در خیابان سرچشمه به دلیل ارزان فروشی نیز تقدیر کردند.

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

 سرابیان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی از فروشنده‌هایی که ارزان فروشی می‌کنند، تقدیر می‌کند.

محمدحسین سرابیان مدیرکل نظارت بازرسی و هماهنگی تعزیرات حکومتی در حاشیه بازرسی گشت‌ تعزیرات از بازار مولوی اظهار کرد: امروز در گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی، بازار مولوی را مورد بازدید قرار دادیم و مشاهده شد که فروشنده برخی اجناس را نسبت به آنچه روی کالا درج شده کمتر به فروش رسانده و آن را زیر قیمت مصرف کننده به مردم می‌فروشد.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی از فروشنده‌هایی که ارزان فروشی می‌کنند، تقدیر می‌کند؛ اما این سئوال باقی می‌ماند که چرا فروشنده دستمال کاغذی را که قیمت آن سه هزار تومان درج شده به قیمت 1500 تومان می‌فروشد که متولیان امر ضوابط قیمت گذاری باید در این زمینه پاسخگو باشند که باید این موضوع بررسی شود.

فروش گوشت ماده گاو به اسم گوشت گوساله جوان

گوشت دام‌های باغ وحش سر سفره مردم/ قصابانی که بویی از جوانمرد قصاب نبردند + عکس

گفتنی است پیش از این بازدید محمدی رئیس اداره تعزیرات تهران در جمع خبرنگاران به تبیین تخلف صورت گرفته در قصابی‌ها پرداخت و گفت: همه روزه در کشتارگاه ها، تعداد زیادی گوسفند، میش و بز به کشتار می رسد و توزیع کنندگان، گوشت ها را در قصابی ها توزیع می کنند و البته در برخی قصابی‌ها همه این گوشت‌ها تحت عنوان گوشت گوسفند به فروش می‌رسد. کدام قصابی را سراغ دارید که بر روی تابلو قیمت خود، قیمت گوشت گوسفندی و گوشت میش و بز را جدا نوشته باشد؟ متاسفانه این کار نوعی گران فروشی پنهان و فریب مردم است.

محمدی اضافه کرد: همچنین در قصابی‌ها گوشت ماده گاو به اسم گوشت گوساله جوان به فروش می‌رسد و جالب اینکه تعداد زیادی از قصابی‌ها هم جواز کسب از اتحادیه ندارند. متاسفانه توزیع کننده‌های گوشت، زیر نظر هیچ اتحادیه‌ای نیستند و از همین جا هم تخلفات آغاز می شود.

برای مشاهده سایر تصاویر به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *