ارائه کلاه ایمنی رایگان از سوی بیمه‌ها به راکبان موتورسیکلت‌ها ‌

12:33 - 23 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۹۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد از ارائه کلاه ایمنی رایگان از سوی بیمه‌ها به راکبان موتورسیکلت ها خبر داد و گفت: با موتور سیکلت سواران متخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان روز دوشنبه در نخستین جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال 95 ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) افزود: با همکاری بیمه ها مقرر شده هر موتورسیکلت که برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث  مراجعه می کند یک کلاه ایمنی دریافت کند.

رئیس کل دادگستری کرمان بر برنامه ریزی برای کاهش تلفات ناشی از رانندگی را یکی از اولویت های ستاد دیه در سال جاری برشمرد و ادامه داد: تعدادی از سوانح جانی در حوادث رانندگی مربوط به راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است که عمده آنها به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه اين طرح در سراسر استان کرمان آغاز و اجرا مي‌شود، گفت: در استان کرمان تصمیم گرفته شد که همه  مسئولین دست به دست هم داده و با هم افزایی، قوانین مربوط به این موضوع را به خوبی اجرایی کنیم.

موحد با اشاره به لزوم استفاده موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی، گفت: در این رابطه مراجع مربوطه نیز نظارت کافی را خواهند داشت تا این طرح به صورت جدی اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان در سال گذشته رتبه سوم کشوری را از نظر کاهش تعداد زندانیان به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در پایان سال گذشته کمترین زندانی را به واسطه محکومیت دیه ناشی از جرایم غیر عمد داشته ایم که نشان از اهتمام ستاد دیه در کمک به مددجویان جرایم غیر عمد دارد.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی را کسب کرده و نحوه فعالیت این ستاد به گونه ای بود که در پایان سال ، تنها هشت نفر از مددجویان جرایم غیر عمد در زندان بودند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:در سطح کشور در سال گذشته توفیق خوبی در موضوع زندانیان و ساماندهی امور زندانیان حاصل شده به طوری که ضمن کاهش 20 درصدی تعداد زندانیان کشور، شاخص های امنیتی نیز ارتقا یافته است.

وی یاداور شد: در شهرستان شهربابک با کاهش حدود 30 درصد از مددجویان، یکی از بندهای زندان تعطیل شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *