انتشار تصویر دو شهید در اینستاگرام وزیر بهداشت +عکس

8:33 - 21 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۶۸۹
وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از شهیدان صیاد شیرازی و آوینی از خصلت مرام در وجود آدمی گفت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، وزیر بهداشت دکتر حسن هاشمی در صفحه اینستاگرام خود پستی به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی منتشر کرد.

هاشمی در این پست نوشت:  انسانهای «با مرام»از مرامنامه اصناف و گروهها تا قانون اساسی که میثاق ملی ملتهاست؛ «اخلاق»، رکنی برتر و موثرتر از «قانون» است. چنانکه جامعه اخلاقگرا، قانونمند هم خواهد بود؛ و هر جامعه قانونمندی، الزاما اخلاقی نیست.

در تمام ادیان آسمانی هم، توجه به رعایت اخلاق در مناسبات انسانی مورد تأکید قرار گرفته، تا آن جا که محمد مصطفی(ص) هدف اصلی بعثت خود را گسترش مکارم اخلاق (و نه تنها خود اخلاق) بیان می‌فرماید.

انتشار تصویر دو شهید در اینستاگرام وزیر بهداشت +عکس

اگر می‌خواهیم رشته‌های محبت و دوستی در جامعه استحکام یابد؛ اختلافات کم رنگ و نوعدوستی پر رنگ شود؛ راهی جز نیک اندیشی نداریم؛ من، تو و همه ما. صداقت در رفتار، ملایمت در برخورد با دیگران، تواضع و فروتنی، پرهیز از خود برتر بینی و تحقیر دیگران، بخشی مهم از این راه است.

یادمان نرود روزی و روزگاری در این دیار، رفاقت معنای حرمت و شرافت داشت.

 اگر کسی قسم یاد می‌کرد، بدون هیچ قید و شرطی پذیرفته می‌شد؛ روزگاری که مردم با مرام‌شان سنجیده می‌شدند و حرف ها و عمل‌ ها یکی بود.حالا اما نه می‌توان با خیالی آسوده به قول‌ها دل خوش کرد و نه بر ظاهر افراد اعتماد؛ گویی از بد روزگار، خشکسالی نه فقط رودها را خشک و زمین را عطشان کرده، که به مرام و مروت برخی از ما هم زده است.

بگذریم!دیروز سالگرد عروج سید شهیدان اهل قلم «مرتضی آوینی» بود و امروز سالروز در خون غلتیدن سپهبد «علی صیاد شیرازی» است. دو یار «با مرام» که سعادت دوستی با آنها نصیبم شد؛ اخلاق، گوهر وجودشان و خدمت به مردم دغدغه زندگی‌شان بود. یاد و خاطره این دو دوست گران‌قدر و همه شهیدان والامقام این دیار را گرامی میدارم.

آنها نشان دادند که «مرام» و «معرفت» مرتبه ای بالاتر از اخلاق و صد البته گرایش فکری و سلیقه سیاسی است.

«مرام» مهمترین گمشده وجود و هویت جمعی ماست؛ که اگر بازش یابیم، گره از مشکلات ریز و درشت مان به سرعت گشوده خواهد شد.
به امید آن روز.ارادتمند همه انسانهای با مرام.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *