آیت‌الله شب‌زنده‌دار دعوت حق را لبیک گفت

10:47 - 04 مرداد 1393
کد خبر: ۱۵۷۵
خبرگزاری میزان: آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی از علمای بنام‌ و پدر و حجت‌الاسلام مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی عضو فقیه شورای نگهبان صبح امروز در سن 85 سالگی به دیار حق شتافت.

: آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی از علمای بنام‌ و پدر و استاد حجت‌الاسلام مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی عضو فقیه شورای نگهبان صبح امروز در سن 85 سالگی به دیار حق شتافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی از چندی پیش ابتدا در بیمارستان شهید بهشتی قم و سپس در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود.

آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود و بیش از 40 سال سابقه تدریس دروس عالیه حوزه علمیه را داشت.

وی شاگردان زیادی را تربیت کرد که از میان آنها می‌توان به اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن طاهری خرم‌آبادی، حجت الله ساکی خرم‌آبادی، علی کریمی جهرمی، شیخ حسین کرمانی، سید جمال‌الدین دین‌پرور، محمدمهدی موحدی کرمانی، قربانعلی درّی نجف‌آبادی، شیخ محمدجعفر امامی، شیخ محمدرضا آشتیانی و محمدجواد فاضل اشاره کرد.

این فقیه جهرمی، در کنار تمام فعالیت‌ها در عرصه نگارش هم آثار زیادی به صورت تقریرات دروس خارج، شرح و حواشی بر برخی از تفاسیر و ادعیه و مقالات پربار در موضوعات گوناگون دینی نگاشته بود که از میان آنها می‌توان از تقریرات دروس خارج فقه و اصول آیت‌الله خمینی، حواشی بر تفاسیر مجمع البیان و المیزان، شرح دعای مکارم‌الاخلاق، مجموعه یادداشت‌های مدون شده پیرامون مسئله امامت، مقالات متعدد در موضوعات اخبار غیبی و علوم دیگر قرآن، معاد و قیامت و آینده دنیا نام برد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *