رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توجه به تولید

10:50 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۷۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آرگون با تاکید به این موضوع که باید در عمل به اقتصاد مقاومتی توجه شود گفت:در گام نخست باید حمایت از تولید داخل مورد توجه قرار گیرد تا از واردات کالاهای مصرفی بی نیاز شویم.
عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار با اشاره به نامگذاری سال 95به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت:موضوع مهم درتحقق این شعار این است که باید به آن عمل شود نه اینکه فقط در حد حرف و شعار به آن توجه شود.

وی افزود:با توجه به اینکه 60 درصد تولید کشور راکد است وقتی صحبت از صادرات می شود باید به این موضوع توجه شود که وقتی تولید وضع خوبی ندارد چگونه می توان از صادرات صحبت کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به این نکته نیز اشاره کرد که باید در گام نخست برای تحقق این شعار به تولید توجه ویژه شود تا از واردات کالاهای مصرفی بی نیاز شویم و در گام بعدی بتوانیم به بازارهای جهانی راه یابیم.

آرگون تاکید کرد:همچنین باید نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد چرا که بالا بودن نرخ سود بانکی موجب می شود که سرمایه گذاری در بخش تولید جذابیت خود را از دست بدهد.

وی ادامه داد:موضوع مهم دیگر این است که کشور ما نیاز به 70 میلیون نفر یارانه بگیر ندارد و باید این منابع صرف بخش تولید شود  و باید به رونق اشتغال کمک کرد.

به گفته این فعال اقتصادی باید از تولید کنندگان حمایت هایی مانند معافیت مالیاتی و بیمه ای شود تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *