کد خبر: 153
تاریخ انتشار: 13:04 - 14 تير 1393 - 2014 July 05
خبرگزاری میزان- مسیر اتوبوس تندروی بزرگراه امام علی(ع) از دید مسئولان شهری فرصتی است برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اما به دلیل مشکلات فنی این بزرگراه نگرانی ها برای سلامت و ایمنی مردم وجود دارد، مواردی که نباید به سادگی از کنار ان گذاشت. اما اینکه تا چه حد مسئولان و مدیران شهری براین موضوع تاکید دارند و به آن پرداخته اند، موضوعی است که نیاز به بررسی دارد.

خبرگزاری میزان : مسیر اتوبوس تندروی بزرگراه امام علی(ع) از دید مسئولان شهری فرصتی است برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اما به دلیل مشکلات فنی این بزرگراه نگرانی ها برای سلامت و ایمنی مردم وجود دارد، مواردی که نباید به سادگی از کنار ان گذاشت. اما اینکه تا چه حد مسئولان و مدیران شهری براین موضوع تاکید دارند و به آن پرداخته اند، موضوعی است که نیاز به بررسی دارد.


شهرداری پاسخی به تذکر ارائه شده نداده است

به گزارش خبرنگار میزان، چندی پیش اسماعیل دوستی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکری کتبی از رئیس شورای شهر درخواست کرد خط بی آر تی اتوبان امام علی(ع)به دلیل نبود دسترسی شهروندان به ایستگاه ها، کمبود مسافر در خط، شیب تند اتوبان جمع اوری شود. همچنین بهره وری بیشتر اتوبوس های این خط در سایر خطوط و تسهیل در رفت و آمد خودروها در روزهای پنچشنبه و جمعه که بار ترافیکی این اتوبان بالاست از دیگر مواردی بود که در این تذکر به آنها اشاره شده بود.
وی در این رابطه به خبرنگار میزان می گوید: هنوز شهرداری تهران پاسخی به تذکر ارائه شده نداده است و من همچنان بر اساس دلایل مطرح شده خواستار جمع آوری این خط تندرو هستم.

اولویت توسعه حمل و نقل عمومی بامحوریت مترو
در این زمینه محسن سرخو دیگر عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم با بیان اینکه اولویت اول در شورای شهر توسعه حمل و نقل عمومی بامحوریت مترو باید باشد، با تاکید بر اینکه مخالف جمع آوری بی آر تی امام علی(ع) هستم، در گفت‌وگو با خبرنگار میزان توضیح می دهد که مترو به عنوان سیستم حمل و نقل پاک است و سطح را اشتغال نمی کند و دسترسی آسان به محلات را دارد از این رو به اعتقاد من باید سرمایه گذاری بیشتری در مترو صورت گیرد.


البته به عقیده وی با توجه به نبود زیرساخت های مورد نیاز در توسعه مترو در محلات لازم است شبکه اتوبوسرانی در سطح محلات توسعه یابد، اما این توسعه باید مطالعات صورت گیرد. ایجاد خطوط تندرو نیز برای شهر تهران الزام است و این حق طبیعی مردم است که در تمامی بزرگراه ها و خیابان های اصلی شهر خطوط تندورداشته باشند.

 

نمی خواهیم بزرگراه را از نو طراحی کنیم
این عضو شورای شهر تهران بااشاره به اینکه باید شهرداری تهران قبل از ساخت بزرگراه امام علی (ع) مسیر اتوبوس تندرو را طراحی می کرد، به نکته دیگری نیز اشاره می کند، اینکه متاسفانه این بزرگراه دارای اشکالات متعددی است کاش از همان ابتدا مسیر اتوبوس مستقل از بزرگراه دیده می شد تا گرفتاری کنونی نبود.
اما اینکه چگونه مشکلات موجود را می توان برطرف کرد، آیا این کار نیاز به ایجداد تغییرات در طراحی بزرگراه دارد یا باید به نحو دیگری مرتفع شود، موضوعی است که سرخو به آن این گونه پاسخ می دهد: ما نمی خواهیم بزرگراه امام علی(ع) را از نو طراحی کنیم تا شیب آن را اصلاح کنیم و برای آن مسیر تندرو ایجاد کنیم از این رو باید با اشکالات موجود را مرتفع کنیم.
به گفته وی اشکالات این بزرگراه تنها در مسیر اتوبوس تندرو نیست بلکه این بزرگراه مشکل طراحی در مسیرهای ورودی و خروجی نیز دارد. بااین وجود لازم است مطالعات دقیقی صورت گیرد تا در صورت حادثه ساز بودن اصلاح شود.
اظهار نظر در این باره تنها به سخنان اعضای شورای اسلامی شهر تهران محدود نمی شود بلکه کارشناسان مسائل حمل و نقل و ترافیک نیز به مواردی اشاره می کنند. به عنوان مثال
محمد احدی، کارشناس ایمنی و ترافیک هم بر این باور است که بزرگراه امام علی(ع) مسیر پر تقاضایی است اما در زیرساخت مشکل دارد. وی می گوید: در باند سرعت این بزرگراه آن هم در مسیر شمال به جنوب شهر که شیب تندی دارد ایجاد خطوط تندرو کار مطالعاتی نیست چراکه وزن اتوبوس های تندور زیاد است و با حمل مسافر دراین مسیر از شتاب برخوردار می شود.
به گفته احدی متاسفانه زیر ساخت های ایجاد مسیر اتوبوس آن هم تندرو دراین بزرگراه وجود ندارد و بی شک در هنگام تردد اتوبوس باحرکت های بسیار ناایمنی برای مسافران ایجاد می کند. همچنین آنچه در امر کارشناسی ایجاد خطوط تندرو باید لحاظ شود در این مسیر وجود ندارد چراکه ایجاد آن پس از اتمام ساخت بزرگراه بوده است.

پاسخ علمی و منطقی می دهیم
بااین وجود سید جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران درباره انتقاد مطرح شده توسط این عضو شورای شهر چنین اظهار نظر می کند: این حق قانونی هر عضو شورای شهر تهران است که درباره موضوعی درشهر تذکر دهد یا سوال بپرسد ما نیز وظیفه داریم پاسخ قانع کننده، منطقی و علمی به این مساله بدهیم.
به اعتقاد وی هیچ کاری در مجموعه مدیریت شهری بدون مطالعه صورت نمی گیرد. اینکه گفته می شود مسیر اتوبوس های تندرو در لاین سرعت است و شیب تندی دارد قبول دارم البته ما تمهیدات لازم برای این موارد را دیده ایم. براین اساس به نظر می رسد بنابر اظهارات معاون شهردار تهران بایدپذیرفت که هر اقدامی در شهر تعدادی موافق و مخالف دارد، اما مساله مهم اینجاست باید دید آیا اکثریت مردم از خدمت ارائه شده راضی هستنید یا نه؟

گزارش: الهه ابراهیمی

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
tr_cycle
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
جامعه-زندانیان