رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت‌های مرتبط با مسائل تروریستی و پورنوگرافی در تلگرام حذف می‌شود

12:00 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۱۳۴
رئیس پلیس فتا گفت: با توجه به اینکه تلگرام بیشترین کاربر را در داخل کشور دارد، با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، صفحات مربوط به فعالیت‌های تروریستی و پورنوگرافی توسط پلیس فتا، حذف می‌شوند.
فعالیت‌های مرتبط با مسائل تروریستی و پورنوگرافی در تلگرام حذف می‌شود/برداشت های غیر مجاز در صدر پرونده های پلس فتابه گزارش خبرنگار جامعه ، سردار هادیانفر، رئیس پلیس فتا در گفت و گوی زنده با شبکه خبر در سخنانی اظهار کرد: امسال بیش از 17 هزار پرونده جرائم سایبری در پلیس فتا تشکیل شد که از این تعداد، 88.5 درصد پرونده ها کشف شده اند.

وی افزود: 34.8 درصد جرائم مربوط به برداشت های غیرمجاز بوده است و همچنین افزایش 190 درصدی مزاحمت‌های اینترنتی و انتشار تصاویر خصوصی افراد را شاهد بودیم که این آمار نگران کننده بوده و به کارکرد کاربران در این حوزه بر می‌گردد. مردم باید مطلع بوده و با آگاهی وارد این فضا شوند.

سردار هادیانفر با بیان این مطلب که پلیس فتا در 90 شهر بالای 200 هزار نفر فعال است، تشریح کرد: برای سال 95 ، استقرار پلیس فتا در شهرهای بالای 100 هزار نفر را در دستور کار داریم.

رئیس پلیس فتا همچنین از برخورد با اعمال مجرمانه در شبکه‌های مجازی فیس بوک و توییتر خبر داد و گفت: عمدتا برخورد پلیس فتا با صفحات مجرمانه و غیر اخلاقی است و 706 مورد برخورد داشته ایم که در 508 مورد، صفحات از شبکه های اجتماعی حذف شدند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که در فضای شبکه های مجازی داخلی با تذکر و هشدار، اغلب موارد برطرف شده است، افزود: با توجه به اینکه تلگرام بیشترین کاربر را در داخل کشور دارد، با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، صفحات مربوط به فعالیت‌های تروریستی و پورنوگرافی توسط پلیس فتا، حذف می‌شوند.

سردار هادیانفر همچنین درباره لینک های که با عنوان هک اطلاعات سایر افراد منتشر شده و تبلیغ می شود، به افراد توصیه کرد تا در صورت استفاده از نرم افزارها برای تلفن همراه هوشمند خود، از آنتی ویروس‌های لازم بهره ببرند.

وی تصریح کرد: هکی در این حوزه وجود ندارد و غالبا به صورت سرقت اطلاعات محرمانه است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *