کشف 15 تن مواد محترقه در تهران/ برخورد با سایت های اینترنتی فروش مواد محترقه

16:08 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۸۰۵
رئیس پلیس تهران از کشف 15 تن مواد محترقه و دستگیری 49 سرکرده باند توزیع این مواد در تهران خبر داد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

کشف 15 تن مواد محترقه در تهران/ برخورد با سایت های اینترنتی فروش مواد محترقهبه گزارش خبرنگار ،سردار حسین ساجدی روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح مقابله با قاچاق و توزیع مواد محترقه  در تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ايام پاياني سال و ضرورت برخورد با فروشندگان و توزيع کنندگان مواد محترقه غير مجاز و به منظور تامين نظم و امنيت و ايجاد فضاي امن براي مردم، طرح سراسري مبارزه با قاچاق و توزيع مواد محترقه در سطح شهر تهران بزرگ در حال اجرا است.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه يكي از عوامل ضروري در پيشگيري از حوادث و اتفاقات ناشي از استفاده از مواد محترقه ارتقاء سطح آگاهي مردم است،خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از حوادث دلخراش مي توان از روش هاي پيشگيرانه و دادن آموزش هاي لازم بهره گرفت.

ساجدي نيا افزود:با بهره مندي از تجربيات سال هاي گذشته و برنامه ريزي هاي پيشگيرانه همچنين با اجراي طرح هاي مختلف انتظامي ، کنترل صنوف و با همكاري مردم و اصناف تا به اين لحظه شاهد كاهش تلفات جاني و مالي استفاده از مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ايم.

وی با بيان اينکه با توليد و توزيع کنندگان مواد محترقه و آتش زا با قاطعيت برخورد مي شود، تاکید کرد: طرح تشديد برخورد با دستفروشان و عرضه كنندگان مواد محترقه با بکارگيري توان عملياتي و اجرايي پليس هاي تخصصي فرماندهي انتظامي به صورت ويژه در حال اجرا است که تا اين لحظه 49 سرکرده اصلي باند توزيع مواد محترقه دستگير و 15تن انواع مواد محترقه قاچاق و مواد آتش زا پرخطر به همراه بيش از يک و نيم تن مواد اوليه ساخت مواد محترقه کشف شده است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به معرفي افراد متخلف به مقام قضايي از والدين درخواست کرد  در ايام پاياني سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بيشتري داشته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت توزيع كنندگان مواد محترقه مراتب را در سريع‌ترين زمان با تماس تلفني به مركز فوريت‌هاي پليس 110 گزارش كنند.

سردار ساجدي نيا اضافه کرد:چندي پيش اقداماتي در راستاي شناسايي سايت‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌هايي که اقدام به فروش مواد محترقه غير مجاز مي‌ کنند آغاز شد. براساس قانون، آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و خريد و فروش مواد محترقه در فضاي سايبر ممنوع بوده و پليس با گردانندگان اين سايت ها برخوردهاي قانوني مي کند.

اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت: از آنجايي که فرزندان حضور فعال در فضاي مجازي دارند و برخي سايت ها اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه مي کنند خانواده ها بايد در اين خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنايي فرزندان با اين مواد و آموزش ناقص سايت ها در اين خصوص بسيار خطرناک است تا به خاطر لحظه‌اي هيجان دچار حادثه اي ناگوار نشوند.

رئيس پليس پايتخت در پايان به شهروندان توصيه کرد: کاربران محترم با مشاهده سايت هاي فعال در زمينه آموزش ساخت يا خريد فروش مواد محترقه مراتب را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمي در سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir گزارش دهند تا برخورد قانوني با گردانندگان اين سايت ها صورت گيرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *