رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنرانی جنجالی نادر قاضی‌پور + فیلم

18:37 - 13 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۹۰۹
خبرگزاری میزان-سخنرانی جنجالی نادر قاضی‌پور نماینده‌ ارومیه که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها بازنشر شده را در انتهای این خبر مشاهده می‌کنید.
به گزارش گروه چند رسانه ای ،در کوران رقابت های سیاسی در انتخابات معمولا در همه دنیا برخی شرکت کنندگان در بعضی اجتماعات مردمی اظهاراتی دارند که در بلافاصله با تصحیح و اصلاح مواجه می شوند و یا حداقل این سخنان در برهه ای دیگری از زمان ها از آنها دیده نمی شود این افراد اظهاراتی به زبان می‌آورند که با قواعد و چارچوب‌های سیاسی و قانونی رقابت سنخیتی ندارد .

در انتخابات مجلس دهم نیز شاهد اظهاراتی از این دست بودیم. "نادر قاضی‌پور" نماینده مجلس که در انتخابات پارلمان دهم نیز شرکت کرده بود، یکی از این افراد است. او در اظهارات قابل تاملی که به نقل از وی در فضای مجازی منتشر شده است، گفته: مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. اگر زنان را بفرستید، سرشان بلا می آورند و آبرویتان می‌رود

وی همچنین اظهارات عجیب و قابل تاملی در مورد اسرای جنگی مطرح کرده است.

انتشار این گونه اظهارات عجیب در فضای مجازی با اعتراضات فراوانی همراه بوده است حجم بالایی از این اظهارات مربوط به افرادی است که به اصل سخنان این نماینده مجلس اعتراض شدیدی دارند و دسته دیگر هم افرادی هستند که معتقدند انتشار و دامن زدن به این اظهارات از سوی جناحی خاص و بر اساس سناریویی از پیش تعیین شده می باشد.

استدلال این گروه این است که بازنشر گسترده اظهارات قاضی پور در ادامه تاکتیک سرپوش گذاشتن بر توهین صریح یکی از چهره‌های شاخص حزب کارگزاران به شهرستانی‌ها، صورت می گیرد.

این دسته معتقدند یکی از جناح ها با استفاده از اظهارات قاضی‌پور در جمع هوادارانش درصدد راه‌اندازی یک جبهه‌بندی قومی-جغرافیایی به این بهانه می باشد.

گفتنی است چندی پیش، انتشار یک فایل از جوک سخیف از یکی از سران اصلاحات درباره مردم اردبیل و آذری زبان‌های کشور موجب بروز واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی شد، اما رسانه‌ها در راستای مصالح کشور و دامن نزدن به جبهه‌بندی‌های قومی، استفاده سیاسی - ابزاری از این موضوع نکردند، ولی گویا همیشه این رفتار معقولانه حاکم نیست و گاهی هدف وسیله را توجیه می‌کند و برخی از هر ابزاری برای پیش‌بُرد اهداف سیاسی و پنهان خود استفاده می‌برند.

این گزارش حاکیست در هر صورت انتشار اظهارات قابل تامل قاضی پور با واکنش های اعتراضی فراوانی همراه بوده است.

علیخانی در واکنش به اظهارات قاضی پور گفته است: در این رابطه شکایتی تقدیم مراجع قضایی می‌شود تا اینگونه افراد برای مطرح‌کردن خود به بیان هر دروغی و اظهارات توهین‌آمیز و خلاف شئونات اسلامی متوسل نشوند.

اما در میان همه این واکنش‌ها، نادر قاضی‌پور ضمن اشاره به اظهارات انتشاریافته از سوی وی در فضای مجازی با بیان اینکه من در چارچوب قانون اسلام، مدافع حقوق زنان هستم و خواهم بود گفت: این اقدامات، کار ورشکستگان سیاسی است. برخی می‌خواهند که ما در دور دوم انتخابات زمین‌گیر شویم تا افراد خاص خودشان پیروز شوند.

وی با تاکید بر اینکه فیلم انتشاریافته از وی متعلق به قبل انتخابات مجلس بوده است اظهار داشت: در جلسه‌ای این حرف‌ها مطرح شد اما برخی اظهارات من را کامل منتشر نکردند.

قاضی پور درباره شکایت قدرت‌الله علیخانی نماینده مجلس هشتم از خودش به مراجع قضایی گفت: بعید می‌دانم که شکایت کرده باشد. من و آقای علیخانی با هم رفیق هستیم و وی کاملا با روحیات من آشنایی دارد. اگر هم شکایت بکند، حقش است و مراجع قضایی هم به طور مستقل به آن رسیدگی خواهند کرد و ما تابع قانون هستیم.

در همین حال، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس نهم و منتخب مردم این حوزه در مجلس دهم، بامداد پنج‌شنبه همچنین در اینستاگرام خود در واکنش به این اعتراضات نوشته: بیدی نیستم که با این بادها بلرزم! مواضعم را عوض نمی‌کنم! من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم، چرا که اصلاً روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفع‌شان نبوده است.

قاضی‌‌پور همچنین می‌افزاید: ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم، عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند، چرا که من سرباز و نوکر ولایتم. ولی باید بدانند سرباز امام خامنه‌ای «مدظله العالی» بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

در ادامه این مطلب آمده است: کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند چرا که می‌خواستند با تخریب قاضی‌پور رأی شما مردم را زیر سؤال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی‌پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟

او می‌نویسد: دوستان من! از این موج‌ها نهراسید، چرا که این‌ها بداخلاقی‌هایی است که به خاطر رأی شما می‌کنند، من نوکر مردم و رهبرم هستم، منافقین و کسانی که صلاح نظام را نمی‌خواهند و مخالف ولایت و ثبات انتخابات هستند، می‌خواهند با تخریب قاضی‌پور به اهداف شوم خود برسند.

منتخب مردم ارومیه در انتخابات مجلس دهم در پایان مطلب اینستاگرامی خود آورده است: من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم، برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند. من از کسانی که از من رنجیده‌اند، عذرخواهی می‌کنم، آدم‌های شجاع و نترس حق را می‌گویند و از حق دفاع می‌کنند.

سخنرانی جنجالی نادر قاضی‌پور


[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/408101_726.mp4']


به گزارش گروه چند رسانه ای ، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در بخش‌هایی از حرف هایش می‌گوید: من نوکر ملت هستم. من با رای ملتم انتخاب شده‌ام. شما در عرض دو ساعت ،دویست هزار رای به من دادید...  مجلس جای بچه‌ها نیست ... وی در ادامه می‌گوید: مجلس جای زنان نیست؛ جای مردان است. اگر زنان را بفرستید...

[با رعایت برخی ملاحظات از پخش صدای بخش‌هایی از این فیلم معذوریم]




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *