بخش خصوصی نقطه اتکا صنعت نساجی / واردات 30 درصدی پوشاک

8:00 - 14 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۸۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم گفت:بیش از 95 درصد از تولیدات نساجی ما توسط بخش خصوصی از جمله فرش ماشینی، الیاف، پارچه، رنگرزی، موکت و غیره انجام می شود.
بخش خصوصی نقطه اتکا صنعت نساجی /  واردات 30 درصدی پوشاکبه گزارش گروه اقتصاد ،گلنار نصرالهی در سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران اظهار کرد: بیش از 95 درصد از تولیدات نساجی ما توسط بخش خصوصی از جمله فرش ماشینی، الیاف، پارچه، رنگرزی، موکت و غیره انجام می شود.

وی افزود: از جمله مسائلی که در رونق صنعت فرش ماشینی کشور موثر است، پایه گذاری این صنعت توسط بخش خصوصی توانمند، پیشرفت براساس یک برنامه مشخص و شبکه توزیع است، به گونه ای که فرش ماشینی ما از قوی ترین شبکه توزیع برخوردار است.

به گفته نصرالهی، درحال حاضر یک هزار واحد فرش ماشینی در کشور وجود دارد و صادرات سالانه ما در این بخش 350 میلیون دلار است.

وی با اشاره به حضور 27 واحد صنعت فرش ماشینی و کف پوش در نمایشگاه دموتکس آلمان در سال جاری افزود: کمک گرفتن از پیشینه فرش دستباف و قاچاق پذیر نبودن این عرصه از جمله مواردی است که به رونق و توسعه فرش ماشینی کشور در جهان کمک کرده است.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آسیبی که قاچاق کالا و واردات غیررسمی تولیدات نساجی، به این صنعت در کشور وارد می کند، گفت: انجمن ها و تشکل های ما باید یک صدا و یکدست خواستار جلوگیری از واردات غیررسمی صنعت نساجی شوند.

وی افزود: افزون بر 60 درصد تولید پوشاک ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم پس از ورود پارچه به کشور، داخلی است و واردات ما در این بخش حدود 30 درصد است که این رقم نیز با توجه به قابلیت های صنعت نساجی ما زیاد است.

نصرالهی به امضای بخشنامه هایی در زمینه مبارزه با قاچاق پوشاک و پتو در چند ماه اخیر اشاره کرد و در ادامه خواستار تشدید مبارزه با قاچاق صنایع نساجی در وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

وی با اشاره به حضور افراد توانمند در بخش صنعت نساجی خاطرنشان کرد: در زمینه بازسازی و نوسازی صنایع فرش ماشینی بودجه های خاصی قرار داده ایم که براساس طرح های توجیهی فنی و اقتصادی با دید صادرات محور تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: این طرح را در زمینه بازسازی و نوسازی و توسعه سایر بخش های نساجی از جمله الیاف آکریلیک داشته باشیم. 

وی با اشاره به رکود در بخش فروش صنایع نساجی گفت: حدود دو ماه پیش جلسه ای در ریاست جمهوری داشتیم و کمیته ای برای پیگیری مسائل و مشکلات خاص صنعت نساجی ایجاد شد تا اقدام هایی در زمینه تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع نساجی، تامین سرمایه در گردش، جدیت در مبارزه با قاچاق، ایجاد شهرک های پوشاک را اولویت قرار گیرد.

نصرالهی همچنین از افتتاح نمایشگاه اختصاصی پتو در هجدهم اسفند ماه سال جاری در رابطه با مساله مبارزه جامع با قاچاق این کالا خبر داد.

 انتهای پیام / 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *