ضعف سازمان هواشناسی در پیش بینی ربطی به نویز ندارد/ پاسخ نماینده وزارت ارتباطات قانع کننده بود

14:14 - 31 تير 1393
کد خبر: ۱۴۱۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نمی توان علت اعلام شده توسط سازمان هواشناسی به مجلس را در مورد حادثه طوفان پذیرفت.

: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: نمی توان علت اعلام شده توسط سازمان هواشناسی به مجلس را درباره حادثه طوفان پذیرفت.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با بیان اینکه سازمان هواشناسی بارها در جلسات متعددی در حضور مسئولان اعلام کرده است که قادر به پیش بینی دقیق هوا در برخی موارد نیست، تصریح کرد: بعد از حادثه طوفان در شهر تهران جلسه ای در استانداری تهران برگزار شد. در آن جلسه مسئولان هواشناسی به موضوع نویز و تاثیر ان بر پیش بینی هوا اشاره ای کردند که نماینده وزارت ارتباطات پاسخ قانع کننده ای نسبت به این مساله اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این پاسخ توسط مرکز مربوطه باید اعلام شود نه شخص من، تاکید کرد: سازمان هواشناسی تجهیزات کافی را برای پیش بینی کامل هواشناسی ندارد اما در برخی از حوادث همچون حادثه نیازی به وسایل پیشرفته نیست چرا که طوفان با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه به دیده بانی طوفان تاکید دارم، افزود: چرا سازمان هواشناسی با وجود وقوع طوفان در شهرستان های اطراف تهران نمی تواند درباره وقوع این حادثه در تهران اطلاع رسانی درستی کند. به اعتقاد من نمی توان علت اعلام شده توسط سازمان هواشناسی را پذیرفت.

وی تاکید کرد: باید مسئولان در هر شهری بعد از اطلاع یافتن از حوادث غیر مترقبه به سایر شهرها اطلاع رسانی کند تا حادثه اخیر رخ ندهد که بخواهیم نویز را علت اصلی در چرایی نبود پیش بینی از هواشناسی اعلام کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *