اپلیکیشن NissanConnect منجر به مشکلات امنیتی افراد می گردد

10:10 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۲۵۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
سال گذشته بود که نیسان از اپلیکیش NissanConnect برای خودروی Nissan Leaf استفاده کرد و اکنون این نرم افزار با مشکلی جدی روبرو شده است. البته شایان ذکر است مشکل این اپلیکیشن به شدت مشکل موجود در سیستم Uconnect شرکت Chrysler نمی باشد اما با این حال می تواند منجر به مشکلات امنیتی و ورود به حریم خصوصی افراد گردد.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سال گذشته بود که نیسان از اپلیکیش NissanConnect برای خودروی Nissan Leaf استفاده کرد و اکنون این نرم افزار با مشکلی جدی روبرو شده است. البته شایان ذکر است مشکل این اپلیکیشن به شدت مشکل موجود در سیستم Uconnect شرکت Chrysler نمی باشد اما با این حال می تواند منجر به مشکلات امنیتی و ورود به حریم خصوصی افراد گردد.
اپلیکیشن خودروی Nissan Leaf راه را برای هکرها هموار می کند

تروی هانت، یکی از متخصصین صنعت خودرو، در اپلیکیشن خودروی الکتریکی نیسان یک باگ نرم افزاری پیدا کرده است که با استفاده از آن هکرها می توانند به سیستم های تهویه هوا و همچنین گزارش سفر خودرو دسترسی داشته باشند. هکرها صرفا به شماره شناسایی خودرو نیاز دارند تا بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و همانطور که می دانید این شماره بر روی شیشه خودرو قرار دارد.

هانت و همکارش اسکات هلم این امر را بر روی خودروی Leaf هلم انجام داده و نتایج را به صورت ویدئویی در YouTube منتشر کردند. آن ها شماره شناسایی خودروی وی را می دانستند بنابراین به راحتی این کار را انجام دادند اما هکر ها نیز می توانند براحتی شماره های تصادفی وارد کرده و به اطلاعات خودروهای افراد ناشناس دسترسی داشته و آنها را دستکاری نمایند.

اپلیکیشن NissanConnect رانندگان را قادر می سازد تا اقدامات متعددی را از راه دور در خودروی خود انجام دهند و از این میان می توان به خاموش و روشن کردن فن خودرو اشاره کرد. برای مثال در زمستان می توانید قبل از رفتن به سمت ماشین آن را روشن کرده و یا در تابستان نیز می توانید قبل از سوار شدن کولر خودرو را از راه دور فعال نمایید. اما اپلیکیشن فردی که این اقدامات را انجام می دهد را شناسایی نمی کند بتابراین همه افراد با داشتن شماره شناسایی خودرو و اتصال به اینترنت می توانند این کار را انجام دهند.

اگرچه با استفاده از این سیستم نمی توان خودرو را از راه دور کنترل کرد و همچنین این سیستم اطلاعات بسیار مهمی را برای کاربر ارائه تمی دهد اما با این حال روشن کردن فن یک خودرو توسط هکر می تواند منجر به خالی شدن باتری Leaf شود. هلم اعلام کرد که این امر می تواند منجر به مشکلات فراوانی گردد.

دریافت اطلاعات و جزئیات سفر نیز مشکلات امنیتی به شما می روند. هکر می تواند اطلاعات سفر فرد را به دست آورده و زمان هایی که او از خانه خارج می شود را تعیین کند بنابراین سارقین منازل نیز می توانند از این سیستم سوءاستفاده کنند.

یکی از سخنگوهای کمپانی نیسان اعلام کرد این شرکت در حال رفع این ایراد می باشد و همچنین این امر "تاثیری بر روی عملکرد و ایمنی خودرو ندارد." بعد از اعلام این موضوع توسط هانت به شرکت نیسان، چهار هفته طول کشید تا نیسان آن را به طور رسمی اعلام کند.

منبع: دیجیتال

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *