بازتاب انتخابات باشکوه ایران در رسانه‌های خارجی

8:35 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۱۹۶
حضور میلیونی مردم در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت. حضور صدها خبرنگار و روزنامه نگار اعزامی از رسانه های بین اللملی پرای پوشش اخبار انتخابات نشان از اهمیت این رخدادملی اسلامی در عرصه بین المللی است.
به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه هندی "ایندین اکسپرس" نوشت میلیون ها ایرانی درانتخابات دیروز جمعه این کشور در پای صندوق های اخذ رای حضور داشتند.

از سوی دیگر نشریه " هندو " نیز در شماره امروز شنبه خود نوشت: مردم ایران به طور گسترده در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بودند.

از سوی دیگر پایگاه خبری فرانس انترناسیونال نیز گزارش داد که مردم ایران به طور گسترده دیروز درانتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
بازتاب رسانه های خارجی در باره انتخابات با شکوه در ایران
فرانس انترناسیونال افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، صندوق های اخذ رای بایستی در ساعات 18 بوقت محلی بسته می شد ولی به دلیل حضور گسترده مردم این ساعت افزایش یافت.

بنابر این گزارش، با شروع فعالیت صندوق های اخذرای، صفوف طولانی برای شرکت در انتخابات تشکیل شد.

در همین حال پایگاه خبری رادیو دولتی پاکستان با پرداختن به خبر انتخابات روز گذشته دهمین دور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نوشت که مردم ایران با شرکت در این انتخابات، مسیر آینده کشورشان را رقم زدند.

این رسانه دولتی پاکستان با انتشار تصویری از صف طولانی مردم ایران در پای صندوق رای، نوشت: تحلیل گران می گویند این انتخابات تعیین کننده اصلی مسیر و راهی خواهد بود که مردم ایران برای آینده کشور خود می خواهند.

همچنین روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان روز گذشته در سرمقاله ای، انتخابات اخیر را به عنوان اولین انتخابات ایران پس از برجام و لغو تحریم ها، حائز اهمیت فراوان دانست.

این روزنامه نوشت که نخستین انتخابات بعد از برجام و لغو تحریم ها، عاملی مهم در تعیین مسیر آینده ایران به عنوان یک بازیگر قدتمند نوظهور در عرصه جهانی است.

براساس سرمقاله اکسپرس تریبیون، ظهور ایران به عنوان یک بازیگر قدرتمند جهانی واقعیتی است که پذیرفتن آن برای برخی ها ممکن است کار چندان آسانی نباشد.

ادامه دارد...




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *