مصرف لبنیات در جامعه 30درصد کاهش یافت

13:30 - 31 تير 1393
کد خبر: ۱۳۹۷
خبرگزاری میزان: مدیرعامل اتحادیه دامداران از کاهش 30 درصدی مصرف لبنیات در جامعه خبر داد و گفت: دولت باید شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند به اندازه کافی لبنیات مصرف کنند.

: مدیرعامل اتحادیه دامداران از کاهش 30 درصدی مصرف لبنیات در جامعه خبر داد و گفت: دولت باید شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند به اندازه کافی لبنیات مصرف کنند.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان گفت: طبق یک آمارگیری میدانی، از کاهش 30 درصدی مصرف مردم نسبت به خرید لبنیات مطلع شدیم.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت لبنیات به خصوص افزایش اخیر، قدرت خرید مردم و میزان خرید از سوپرمارکت‌ها به شدت کاهش یافته است.

سلطانی با بیان اینکه این اتفاق از معضلات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: با کاهش مصرف مواد لبنی، سلامت مردم به خطر افتاده و باعث می‌شود که در حوزه‌های دیگر از جمله حوزه سلامت، دولت با مشکلات بیشتری مواجه شود.

به گفته مدیرعامل دامداران، دولت باید شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند به اندازه کافی لبنیات مصرف کنند.

وی در خصوص میزان تولید محصولات لبنی در سال جاری گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های تولید متاسفانه روز به روز از میزان تولید کاسته شده و این خطری جدی در حوزه مواد لبنی کشور است.

سلطانی افزود: دولت باید مانند سایر حوزه‌ها به تولید مواد لبنی کمکی مضاعف داشته و هزینه‌های تولید دامداران را کاهش می داد اما برخلاف این اتفاق، با هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه لبنیات، هزینه‌های تولید را چند برابر کرد. در صورتی که در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، باید به زنجیره تولید، یارانه تعلق گیرد تا با این اتفاق تمام زنجیره‌های تولید و توزیع به کار افتد و افزایش یابد.

گفتنی است طبق گفته های عضو کمیسیون کشاورزی مجلس محصولات و فرآورده های لبنی به بهانه نرخ 1440 تومانی افزایش 15 تا 20 درصدی یافته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *