باغ کلکسیون زرشک مشهد در مسیر ثبت جهانی

10:19 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۳۴۷
باغ کلکسیون زرشک پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت.
باغ کلکسیون زرشک مشهد در مسیر ثبت جهانیبه گزارش گروه فضای مجازی ، رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: بسیاری از افزودنی های وارداتی مورد استفاده در صنعت غذا نظیر صمغ ها، رنگ ها، طعم دهنده ها و امولسیفایرها انواع طبیعی آن در داخل کشور وجود دارد اما متاسفانه از آنها در جهت منافع کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده نمی شود.

رسول کدخدایی افزود: این عدم توجه باعث شده که برای تامین نیازهای اساسی در بخش غذا به سایر کشور ها وابسته باشیم که این موضوع خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور است.

همچنین رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران پس از بازدید از بخش های مختلف پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: فعالیت های ستودنی بسیاری در این مرکز انجام شده که نقطه قوت آن کاربردی بودن آنها در صنعت و انجام پروژه های مشترک با بخش خصوصی است.

عبدالحسن شاهزاده فاضلی افزود: زمینه های همکاری های مشترک بسیاری بین دو مجموعه وجود دارد که از جمله آنها می توان به کاربرد پرو بیوتیک ها و پری بیوتیک ها در صنعت غذا، افزایش بقای باکتری های پروبیوتیک، جمع آوری کلکسیون ژنوتیپ های مختلف زعفران و سایر ذخایر زیستی بومی کشور و تکثیر گونه های دارای ارزش اقتصادی اشاره کرد.

وی بر تداوم نگاه اقتصادی به انجام پروژه های مشترک دوجانبه تاکید کرد و گفت: گیاهانی در کشور وجود دارد که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بالاتر از حد استاندارد هستند که این موضوع می تواند یکی از زمینه های همکاری مشترک محسوب شود.

در پایان این نشست با امضای تفاهم نامه مقرر گردید دو طرف در زمینه اجرای پروژه های مشترک پژوهشی نیمه صنعتی، برگزاری کارگاه های آموزشی، سمینار و کنفرانس، فراهم آوردن امکان فرصت مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی و ارائه مشاوره های علمی و فنی همکاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *