کاربران سامسونگ پی به 5 میلیون نفر رسیدند

6:00 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۶۰۵
شرکت سامسونگ گزارش داده است که سرویس پرداخت همراه این شرکت به نام سامسونگ پی تنها در عرض شش ماه موفق به جذب پنج میلیون کاربر شده است و کاربران با استفاده از این سرویس به میزان 500 میلیون دلار خرید داشته‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی، به گفته سامسونگ نرخ پذیرش این سرویس در ایالات متحده و کره جنوبی بسیار مطلوب بوده است.این تعداد کاربر در مقیاس جهانی چندان عدد بزرگی به نظر نمی‌رسد، در هر حال سامسونگ قصد دارد در سال 2016 میلادی محدوده استفاده از سرویس پرداخت همراه خود را به سایر کشورهای جهان از جمله کانادا، استرالیا، برزیل، چین، سنگاپور، اسپانیا و بریتانیا نیز گسترش دهد. به این ترتیب در صورتی که سامسونگ بتواند در رقابت با سرویس‌های پرداخت همراه سایر شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا همچون اپل پی عملکرد خوبی داشته باشد، آینده‌ای درخشانی خواهد داشت.


در هر حال سامسونگ اعلام نکرده است که چه تعداد از این پنج میلیون نفر، کاربر فعال سرویس سامسونگ پی هستند. با وجود اینکه رقم 500 میلیون تراکنش نشان دهنده علاقه قابل قبول کاربران به این سرویس است، هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کاربران در این سرویس ثبت نام کرده‌اند، یک بارآن را امتحان کرده‌ و سپس به کلی فراموشش کرده‌اند. ارزیابی واقعی قدرت ثبات این سرویس در بازار زمانی انجام می‌شود که سامسونگ آمار دقیق‌تری درباره سرویس خود به اشتراک بگذارد، در صورتی که ارزش خریدهای انجام شده با استفاده از این سرویس متناسب با میزان کاربران جدید آن افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که سامسونگ در عرصه پرداخت‌های همراه حرفی برای گفتن دارد.


از سوی دیگر سامسونگ باید بتواند در مقایسه با سرویس‌های پرداخت همراه رقبای خود، عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد. شرکت اپل اخیرا آماری درباره سرویس پرداخت همراه خود ارایه نکرده است، اما آمار محلی مربوط به حضور اپل پی در چین نشان می‌دهد که کاربران چینی آیفون‌های اپل در بازه زمانی یک روزه، 38 میلیون کارت اعتباری را به سرویس اپل پی متصل کرده‌اند. اپل تایید کرد که این تقاضای بالا در چین حیرت آور بوده است. در هر حال هیچ تضمینی نیست که این تعداد کاربر به سرویس پرداخت همراه اپل وفادار بمانند اما کاملا آشکار است که شرکت سامسونگ باید برای معرفی خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرویس‌های پرداخت همراه در جهان، به سرعت به فکر راهکاری بهبود و گسترش سرویس‌اش باشد.


 /انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *