اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به احیای کشاورزی در استان خوزستان

13:11 - 15 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۸۲۹
خبرگزاری میزان:حجتی گفت: مناقصه 307 هزار هکتار باقیمانده طرح احیای کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان تا پایان ماه جاری اجرا می شود.

: حجتی گفت: مناقصه 307 هزار هکتار باقیمانده طرح احیای کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان تا پایان ماه جاری اجرا می شود.

به گزارش میزان، وزیر جهاد کشاورزی که در اهواز به سر می برد، گفت: طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری در هشت ماه گذشته، پس از سفر دکتر روحانی رییس جمهوری در اواخر سال گذشته به خوزستان و با عنایت مقام معظم رهبری در تخصیص اعتبار لازم، با پیشرفت فیزیکی و سرعت خوبی همراه است.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با پیگیری حسن روحانی رییس جمهور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این استان، مبلغ 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ادامه اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان اختصاص یافت.

حجتی افزود: تا پایان آبان ماه امسال امیدواریم که مناقصه 307 هزار هکتار از اراضی باقیمانده طرح انجام شود.

وی تصریح کرد: 310 هزار هکتار از این اراضی (فاز نخست) با اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکش زیرزمینی، تجهیز، تسطیح و نوسازی اراضی به کشاورزان واگذارشده و یا در حال واگذاری است.

وزیرجهاد کشاورزی گفت: هم اکنون ماهیانه بین سه هزار و 500 تا چهار هکتار از این اراضی به بهره برداران واگذار می شود که با ورود کارگاه‌های جدید (پیمانکاران جدید) امیدواریم این میزان واگذاری در اواخر سال جاری به 7 هزار تا 8 هزار هکتار درماه برسد.

حجتی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح شاهد شکوفایی اقتصادی و افزایش سطح تولیدات کشاورزی استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *