افزایش بهای نفت خام در بازار آسیا

12:10 - 15 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۸۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: بهای نفت خام صبح امروز پنجشنبه تحت تاثیر انتشار گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت خام این کشور، در بازار آسیا افزایش یافت.

: بهای نفت خام صبح امروز پنجشنبه تحت تاثیر انتشار گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت خام این کشور، در بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش میزان، صبح امروز در بازار آسیا هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه دسامبر، با 21 سنت افزایش، به 78 دلار و 89 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه، 21 سنت افزایش یافت و 83 دلار و 16 سنت داد و ستد شد.

سانجیو گوپتا، رئیس بخش نفت و گاز آسیا- اقیانوس آرام در شرکت ارنست اند یانگ (EY) به خبرگزاری فرانسه گفت: « بهای نفت خام به لطف گزارش وزارت انرژی آمریکا درخصوص ذخایر نفت خام این کشور، شاهد افزایشی نسبی بود.»

بنا بر اعلام وزارت انرژی آمریکا ذخایر نفت خام این کشور در آخرین هفته ماه اکتبر 500 هزار بشکه افزایش یافت که تقریبا یک چهارم میزانی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند (دو میلیون و 200 هزار بشکه).

ذخایر فراورده های تقطیری (از جمله گازوئیل و سوخت حرارتی) 700 هزار بشکه و ذخایر بنزین نیز یک میلیون و 400 هزار بشکه کاهش یافت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه در بازار آمریکا (نایمکس) هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا با یک دلار و 49 سنت افزایش، 78 دلار و 68 سنت داد و ستد شد.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 13 سنت افزایش، 82 دلار و 95 سنت معامله شد.

روز گذشته بهای نفت خام که از اواسط ماه ژوئن شاهد روندی کاهشی بود، در بازار آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2011 و در بازار لندن به پایین ترین سطح از سال 2010 رسید.

نگرانی های مربوط به راهبرد عربستان سعودی که بیشتر تمایل دارد در برابر انفجار تولید نفت آمریکا سهم خود را در بازار حفظ کند تا اینکه اقدامی در جهت افزایش مجدد بهای نفت خام کند، سقوط بهای نفت را تسریع کرد.
سانجیو گوپتا گفت : « با این حال، با نبود رویدادهای ژئوپلیتیک منفی، به نظر می رسد تا پایان امسال بهای نفت خام روند کاهشی خود را حفظ کند.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *