هنجارشکنی خوانندگان زیرزمینی ذهن جوانان را تخریب می کند/ رعایت کپی رایت باید آموزش داده شود

9:20 - 15 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۸۰۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: محمدرضا عیوضی گفت: بسیاری از ترانه هایی که توسط خوانندگان زیرزمینی خوانده می شود فسادآور و هنجارشکن است. این هنجارشکنی در درجه اول ذهن جوانان را تخریب میکند.

: محمدرضا عیوضی گفت: بسیاری از ترانه هایی که توسط خوانندگان زیر زمینی خوانده می شود فسادآور و هنجارشکن است. این هنجارشکنی در درجه اول ذهن جوانان را تخریب میکند.

محمدرضا عیوضی خواننده بااخلاق کشورمان در گفتگو با با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه به دلیل اینکه به برخی خوانندگان مجوز داده نمی شود به عرضه آثار خود به صورت زیرزمینی اقدام می کنند و از آنجا که کنترلی هم بر کار آنها وجود ندارد از هر شعر هنجار شکن برای ترانه های خود استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: خوانندگان ترانه های زیرزمینی از عشق های مثلثی حرف می زنند که در قاموس و فرهنگ اسلامی ایرانی ما وجود ندارد و متاسفانه با این ترانه ها ذهن جوانان کشورمان را تخریب می کنند.

ترانه های زیرزمینی ذهن جوانان را تخریب میکند
این خواننده به ترانه "رنگین کمان " که توسط وی سالها پیش اجرا شده است اشاره کرد و گفت: این ترانه در زمان خودش توسط کوچک و بزرگ زمزمه می شد و شعر زیبایش نیز درذهن ها مانده ولی ترانه هایی که به طور زیر زمینی توسط خوانندگان غیر مجاز ارایه می شود به طور مخرب در ذهن جوانان قرار می گیرد.

عیوضی از مسئولان موسیقی کشورمان خواست برای برخی از هنرمندان مجوز صادر شود تا از تولید آثار زیرزمینی مخرب جلوگیری شود و بعضا هنرمندان ناشناخته بتوانند در فضای سالم به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد که در میان خوانندگان زیر زمینی هنرمندان با استعدادی نیز وجود دارند که با هدایت و راهنمایی و اجازه فعالیت به آنها می توانند در مسیر درست و صحیح این هنر قرار گیرند.

رعایت کپی رایت باید آموزش داده شود

عیوضی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع نبود قانون کپی رایت در کشورمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی جایی موضوعی مطرح می شود همه می گویند که ما سه هزار سال یا شش هزار سالفرهنگ و تمدن داریم و در جای دیگر وقتی مشکلی ایجاد می شود می گویند باید فرهنگ سازی کنیم. تاکید می کنم مشکل فرهنگی نیست مشکل این است که رعایت حق کپی رایت باید آموزش داده شود.

وی ادامه داد: فردی که ترانه و یا آهنگ خواننده دیگر را بدون اجازه وی کپی می کند در واقع سرقت و دزدی کرده و باید توسط یک مرجع قانونی تحت پیگرد قرار گیرد.

مراجع قضایی به تخلفات هنری رسیدگی کنند

محمدرضا عیوضی در ادامه گفتگو با میزان بیان داشت: همانطور که در فوتبال کشورمان مرجع قضایی برای رسیدگی به تخلفات این ورزش در همه ابعاد آن وجود دارد باید در بخش هنر و موسیقی نیز مرجع قانونی و قضایی وجود داشته باشد که با تخلفات و سرقت هنری مقابله و به آن رسیدگی کند تا حقی از هنرمندان پایمال نشود.

"چهاردیواری" به زودی به بازار می آید
وی در پایان این گفتگو به آلبوم جدیدش اشاره کرد و گفت: به لطف خدا ظرف چند روز آینده آلبوم جدیدم به احتمال زیادبا نام "چهار دیواری" از سوی وزارت ارشاد مجوز می گیرد و وارد بازار خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *