حجم معاملات مسکن 40 درصد افزایش یافت/ نقش شهرداری در تثبیت قیمت مسکن

17:09 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۹۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، از افزایش حجم خرید و فروش مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم خرید و فروش مسکن 40 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، از افزایش حجم خرید و فروش مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم خرید و فروش مسکن 40 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

عبدالله فرجی در گفت وگو با میزان، از تثبیت قیمت مسکن در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با وجود افزایش رونق در خرید و فروش در بازار قیمت ها هم اکنون در بازار تثبیت شده است. به طوری که پیش بینی می شود در صورتی که شهرداری تراکم ها را افزایش دهد تا اخر سال 94 قیمت ها در بازار مسکن تبیت می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با بیان این که نرخ اجاره بها از افزایش نرخ تورم تبعیت می کند گفت: در راستای کاهش نرخ مسکن دولت باید نرخ تورم را تثبیت کند. این در حالیست که از ابتدای سال جاری تا کنون نرخ اجاره بها متناسب با نرخ تورم میانگین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

فرجی در ادامه سیاست هایی از قبیل تعزیراتی کردن نرخ اجاره بها را در کاهش مسکن بی تاثیر عنوان کرد و یاد آور شد: با توجه به این که دولت در سال 91 تلاش کرد تا با اجرای این طرح نرخ را تثبیت کند اما اجرای آن به دلیل افزایش قیمت زمین با شکست مواجه شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، بخشی از روند افزایش قیمت ها را متاثر از رشد نرخ مصالح ساختمانی اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود به تبع افزایش نرخ تورم، نرخ مصالح ساختمانی افزایش یابد.

فرجی، در ادامه از کاهش نقل و انتقال مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری 75 درصد قراردادها تمدید شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *