فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 24 درصد ارزان شد

17:07 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا از 3 تا 24 درصد ارزان شد.

: فرآورده های نفتی و پتروشیمی در بورس کالا از 3 تا 24 درصد ارزان شد.

به گزارش میزان، امروز (چهارشنبه) در حالی حدود 26 هزار تن انواع قیر در در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی مورد دادوستد قرار گرفت که کاهش قیمت سه تا 24 درصدی برای این گروه کالایی ثبت شد.

بر اساس این گزارش علاوه بر این، 9860 تن انواع ماده شیمیایی مجتمع های پتروشیمی بوعلی سینا، بیستون، تندگویان، خراسان، رازی، شازند، شیراز، فن آوران، کرمانشاه و مارون و شرکت سرمایه صنایع شیمیایی ایران معامله شد و کاهش قیمت یک تا هشت درصدی برای این گروه کالای درج شد؛ از جمله مواد شیمیایی معامله شده می توان به بنزن، ارتوزایلن، الکیل بنزن خطی، اسید ترفتالیک، کریستال ملامین، اسید سولفوریک، دی اتانول آمین، منو اتیلن گلایکول، ایزوبوتانول، کربنات سدیم، اوره صنعتی، منو اتیلن گلایکول، جوش شیرین و دی اتیلن گلایکول اشاره کرد.

علاوه بر این، 920 تن گوگرد و 70 تن آرگون در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی به فروش رسید.

این گزارش همچنین حاکی است، معامله 44 هزار و 940 تن انواع ورق شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سیستم مچینگ ثبت شد. تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله 50 تن قند کارخانه قند بردسیر کرمان بود. همچنین، حدود 11 هزار تن انواع قیر در تالار صادراتی دادوستد شد.

براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود 93 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 1511 میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا ایران به فروش رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *