رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انجام پیش بینی های لازم برای تامین سوخت نیروگاهی کشور

14:37 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از انجام پیش بینی های لازم برای تامین سوخت مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف در ماههای سرد سال به خصوص بخش نیروگاهی خبر داد.

: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از انجام پیش بینی های لازم برای تامین سوخت مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف در ماههای سرد سال به خصوص بخش نیروگاهی خبر داد.

به گزارش ، سید ناصر سجادی گفت: برای پاسخگویی به نیاز سوختی بخشهای مختلف از جمله نیروگاهها، پیش بینی های لازم انجام شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که امسال نسبت به سال گذشته، زمستان زودرسی در پیش داریم، گفت: آمادگی در همه زمانها وظیفه ذاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و برای گذر از زمستان امسال آماده ایم.

سجادی با بیان این که ذخیره سازی سوخت نیروگاهی از نیمه نخست امسال آغاز شده است، گفت: با برنامه ریزی جامع برای تامین سوخت کشور، سوخت رسانی به همه بخشها از جمله نیروگاه ها به طور مطلوب انجام می شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اعلام این که موازنه ذخیره سازی و تحویل سوخت مایع به نیروگاهها بر پایه مقدار گاز تحویلی به آنها صورت می گیرد، تصریح کرد: هر چقدر سهم تحویل گاز افزایش یابد، سوخت مایع تحویلی نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با تلاش بخش بالادستی در افزایش ظرفیت تولید گاز کشور، امسال سوخت مایع کمتری در بخش نیروگاهی مصرف شده است.

سجادی افزود: بر این اساس در نیمه نخست امسال مصرف سوخت نیروگاهها در مقایسه با سال گذشته بیش از 7 میلیارد لیتر کاهش یافت.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت نیز در این باره به گفته بود: در ٦ ماه نخست امسال، ٣٣ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ٧,٧ میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

وی افزوده بود: با توجه به جایگزینی گاز با فرآورده های نفتی در نیروگاهها و مقایسه قیمتها مشخص شد که از مصرف سوخت مایع به ارزش ٥ میلیارد دلار جلوگیری شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *