مذاکرات مسقط یک گام به جلو در مذاکرات هسته ای است

14:24 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۶۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان :وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مذاکرات مسقط هم مانند دیگر مراحل مذاکرات هسته ای یک مرحله از مذاکرات است و مثل وین و نیویورک ممکن است دو طرف یک گام به پیش بروند.

خبر گزاری میزان :وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مذاکرات مسقط هم مانند دیگر مراحل مذاکرات هسته ای یک مرحله از مذاکرات است و مثل وین و نیویورک ممکن است دو طرف یک گام به پیش بروند.


به گزارش خبرگزای میزان ، محمود واعظی بعد از پایان جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران افزود: مذاکرات هسته ای حتی بالاتر از مذاکرات 598 از سخت ترین پرونده ها بوده و آنچه تا اکنون پیش رفته کار بسیار بزرگی شده است.


وی افزود: تیم مذاکره کننده تا کنون هوشمندی به خرج داده است و مهم آن است که مذاکرات بر اساس منافع ملت، نظریات مقام معظم رهبری و رعایت همه خطوط قرمز پیش رفته است.
واعظی گفت: بر اساس توافقات اولیه، همه توافقات گام به گام در مرحله نهایی و به عنوان یک سند واحد مورد توافق قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات گفت: رئیس جمهور اواخر هفته آینده به باکو سفر خواهد کرد.

محمود واعظی در نشست خبری که به اتفاق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سخنگوی دولت پس از جلسه امروز هیئت وزیران حضور یافته بود، افزود: رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای دوجانبه حدود 10 سند را که در سفر فردا و پس فردای من (واعظی) با طرف مقابل نهایی می شود، امضا خواهد کرد.


وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر انتخابات میان دوره ای مجلس امریکا بر روی مذاکرات گفت: به نظر می رسد آنچه که اتفاق افتاده در داخل آمریکا معنی جناحی نمی دهد و در امریکا و کشورهای دیگر در باره مذاکرات پایبندی وجود داشته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نمایندگان انتخابی دور جدید از اول ژانویه می توانند وارد پارلمان شوند و در امریکا قوه مجریه می تواند با توجه به قدرتش منویات خود را اعمال کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *