سهم 11 درصدی نساجی از صنعت کشور/ نساجی نیازمند ایجاد شبکه فروش مستقل است

14:03 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با بیان اینکه صنعت نساجی نزدیک به 9800 واحد تولیدی در سراسر کشور دارد، گفت: در مجموع این تعداد واحد سهمی 11 درصدی از کل صنعت کشور و سهمی 12 درصدی از کل اشتغال صنعت را به خود اختصاص داده است.

: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با بیان اینکه صنعت نساجی نزدیک به 9800 واحد تولیدی در سراسر کشور دارد، گفت: در مجموع این تعداد واحد سهمی 11 درصدی از کل صنعت کشور و سهمی 12 درصدی از کل اشتغال صنعت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش میزان،گلناز نصرالهی افزود: صنعت نساجی صنعتی است که سطح اشتغال بسیار بالایی دارد و نیروی انسانی بیشتر، هزینه این صنعت را افزایش داده است؛ این در حالی است که حاشیه سود این صنعت برای تولیدکنندگان ناچیز است.

وی با تاکید بر نقش مدیریتی تولیدکنندگان در بازار افزود : تولید کنندگان در تمام دنیا به شیوه های مختلف محصول خود را به دست مصرف کننده می رسانند.

وی افزود: صنعت نساجی بویژه در محصول نهایی مانند پارچه و لباس ارزش افزوده بالایی دارد که می تواند تامین سرمایه درگردش مناسب برای تولیدکنندگان داشته باشد که مستلزم ایجاد شبکه فروش به وسیله تولیدکنندگان است.

نصرالهی گفت: ایجاد واحد بازاریابی و فروش در کارخانه ها، اقدام برای ایجاد فروشگاه ها و محل های عرضه به صورت مستقیم و یا در قالب اعطای نمایندگی به افراد با تجربه در فروش، ایجاد واحد تحقیقات بازار و ارتباط با مصرف کننده نهایی بخشی از اقداماتی است که باید تولیدکنندگان برای آن گام بردارند .

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک افزود: البته برندسازی نیز می تواند قدرت بازاریابی و فروش شرکت ها را افزایش دهد و مانع از انحصار طلبی یک عده شود.

وی تصریح کرد : کارخانه های نساجی در ایران باید به سمت روش های نوین حرکت نمایند تا در برابر محصولات وارداتی توان رقابت داشته باشند.

نصرالهی تاکید کرد : آنچه اهمیت دارد تغییر رویکرد تولید در ایران است چرا که رقبای بسیار زیادی در خارج از کشور فعالیت دارند و آنها پروسه فروش و بازاریابی را قبل از تولید آغاز می کنند.

وی اظهار کرد : اگر رویکردهای مدیریتی در صنایع نساجی تغییر کند هم قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و هم سیستم بازاریابی و فروش اصلاح می شود.

به گفته نصرالهی افرادی که به سمت مد و طراحی حتی قدم کوچکی برداشته اند به خوبی تاثیر مستقیم آن را در رشد تولید و فروش و حتی سود بیشتر شاهد بوده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *