محکومیت قتل عام عشایر سنی عراق توسط داعش

13:54 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۵۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: سازمان بسیج عشایری کشور قتل عام عشایر سنی عراق را توسط گروهک داعش محکوم کرد.

: سازمان بسیج عشایری کشور قتل عام عشایر سنی عراق را توسط گروهک داعش محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ،‌ سازمان بسیج عشایری ایران اسلامی اقدام تروریست های داعش در قتل عام عشایر سنی افراد قبیله ابونمر در کشور عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: استمرار فجایع ضد انسانی از سوی تروریست‌های داعش علیه اقوام، اقلیتها و عشایر سنی در نقاط مختلف عراق نتیجه حمایت برخی کشورها از گروه های تروریستی و پوچ و تهی بودن ائتلاف ضد داعش و شباهت داشتن به نمایش خیمه شب بازی دارد.

انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی از کشتارها و قتل‌ عام‌ها و جنایات داعش، مبین این موضوع است که هیچ یک از قوانین طبیعی و انسانی جایی در قاموس آنها ندارد و هرآنچه را که بخواهند و اراده کنند، از جمله نص قرآن و سنت نبوی طبق برداشت‌های خود تفسیر می‌کنند.

سازمان بسیج عشایری سوالی را از جوامع جهانی مطرح میکند و آن این است که ره‌آورد ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای مردم عراق تا زمانیکه داعش همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد، چه بوده است؟

به همین دلیل گزافه نیست،‌ اگر گفته شود،‌ داعش همان سیاست‌هایی را پیاده می‌کند که آمریکا از آن خواسته است و به همین دلیل نمی‌توان با عملیات و حملات هوایی بر آن فائق آمد.

چگونه ممکن است که یک گروهک با حداکثر چهارهزار نفر نیرو سرزمین های وسیعی را در سوریه و عراق به تصرف در می‌آورد مگر آنکه بپذیریم پیشروی برق آسای آن مدیون حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی برخی قدرت‌های غربی و منطقه ای خصوصا رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا است.

ما از جوامع بین‌المللی می‌خواهیم در برابر گستردگی جنایت‌های داعش و اهمیت منابع مادی تحت اختیار این گروه، تحقیقاتی را در خصوص تعیین نحوه بدست آوردن تجهیزات و منابع به راه‌ اندازد.

سازمان بسیج عشایری کشور به نمایندگی از عشایر غیور سراسر کشور، ضمن محکومیت شدید این جنایت و تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی و هشدار به سران این گروهک بی وجود، بر ضرورت مقابله ریشه ای با گروهک های تکفیری تاکید و از سازمان های بین المللی به جد میخواهد در قبال این جنایات، موضع قاطعی اتخاذ کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *