افزایش همکاری اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان

13:30 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، به دنبال سفر دو روزه روحانی به جمهوری آذربایجان به موضوعات زیر بنایی روابط دو کشور از جمله همکاری های مشترک در زمینه نفت و گاز، انتقال برق و نیرو ، حمل و نقل، بانک و همکاری های بازرگانی و تجاری و همچنین موضوعات مشترک می پردازند.

: رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، به دنبال سفر دو روزه روحانی به جمهوری آذربایجان به موضوعات زیر بنایی روابط دو کشور از جمله همکاری های مشترک در زمینه نفت و گاز، انتقال برق و نیرو ، حمل و نقل، بانک و همکاری های بازرگانی و تجاری و همچنین موضوعات مشترک می پردازند.

به گزارش میزان، همچنین محمود واعظی، مسوول کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، درراس هیاتی از نهاد ها و دستگاهها ی اجرایی به جمهوری آذربایجان سفر می کند.

پیگیری توافقات صورت گرفته با این کشور و همچنین بررسی نتایج کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان که شهریور ماه در باکو برگزار شد از برنامه های سفر دکتر واعظی به جمهوری آذربایجان است.

همچنین رییس جمهور کشورمان به دعوت الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان ، هفته آینده به مدت دو روز به باکو سفر خواهد کرد که در این راستا دکتر واعظی در سفر خود، تنظیم وهماهنگی اسنادی که قرار است به امضای روحانی برسد را عهده دار خواهد بود.

دولت یازدهم با هدف گسترش روابط با کشورهای منطقه، سطح مروادات سیاسی و اقتصادی خود را با جمهوری آذربایجان افزایش داده است که برهمین اساس از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری مورد توجه قرار خواهد گرفت حضور گسترده نمایندگان بخش خصوصی خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *