نشست ساماندهی و نظارت بر اصناف میدان شوش از سوی سازمان تعزیرات حکومتی تهران برگزار شد

13:17 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نخستین جلسه ساماندهی، نظارت و بازرسی میدان شوش چهارشنبه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برگزار شد.

: نخستین جلسه ساماندهی، نظارت و بازرسی میدان شوش چهارشنبه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برگزار شد.
به گزارش ، در این جلسه که با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران،شهردار ناحیه 6 منطقه 16 شهرداری تهران، رییس اتحادیه چینی، بلور و لوستر، نماینده بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران ، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ونمایندگان تعدادی از اصناف اتهران برگزار شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به این نکته که مطابق قانون تعزیرات حکومتی یک نهاد رسیدگی کننده است و نه نظارت کننده خاطر نشان کرد: نظارت و بازرسی از فعالیت های اصناف بر اساس قانون بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی می باشد. اما قانون این اختیار (و نه الزام) را به تعزیرات حکومتی داده است که تحت عنوان گشتهای مشترک نظارتی، بر فعالیتهای اصناف نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلفات واحدهای صنفی، اعمال قانون کند.
محمدی تصریح کرد: چنانچه اتاق اصناف به نحو شایسته بر اصناف نظارت کند و گزارش تخلفات را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کند، رسیدگی خواهند شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به ضرورت رفع مشکلات موجود در میدان شوش گفت: تلاش اداره کل تعزیرات حکومتی تهران بر رفع مشکلات موجود صنفی است. حتی در موضوع رفع سد معبر نیز از ظرفیت قانونی استفاده کرده ایم و تلاش مان بر این معضل را رفع نماییم.
وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که سد معبر عمدتا ناشی از سودجویی برخی از واحدهای صنفی می باشد. رفع مشکلات موجود در میدان شوش و خیابانهای اطراف آن نیازمند یک طرح مشترک با حضور نهادهای نظارتی و ذی ربط است.
در این جلسه شهردار ناحیه 6 منطقه 16وتعدادی از نمایندگان اصناف گزارشی از وضعیت بازار شوش ارائه کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *