گزارش سفر لاریجانی به قم و شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی

12:14 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۳۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان :رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان قم در روزهای تاسوعاو عاشورای حسینی در چند مراسم روضه و سوگواری به مناسبت شهادت حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) شرکت کرده و درجمع مردم این استان به عزاداری پرداختند.


 خبرگزاری  میزان :رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان قم در روزهای تاسوعاو عاشورای حسینی در چند مراسم روضه و سوگواری به مناسبت شهادت حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) شرکت کرده و درجمع مردم این استان به عزاداری پرداختند.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری  میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سفربه استان قم درروزهای دوشنبه و سه شنبه 12 و 13 آبان مصادف با تاسوعا وعاشورای حسینی در چند مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا حضور پیدا کرده و درجمع مردم به سوگواری پرداختند.

حضور رئیس مجلس در حسینیه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و مسجد فاطمه الزهرا (س)

 علی لاریجانی درجریان سفر به استان قم و به منظور شرکت در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در حسینیه و کتابخانه مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی حضور یافت.

گفتنی است که مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، در قم بسیار باشکوه و باعظمت برگزار شده و از شور خاصی برخوردار است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی عصردوشنبه 12 آبان در ادامه سفر به قم و جهت شرکت در عزاداری تاسوعای حسینی و همچنین اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) قم حضور یافت.

شرکت درمراسم تاسوعای حسینی دربیت مرحوم آیت الله هاشم آملی و حسینیه حضرت ابالفضل( ع)


لازم به ذکر است علی لاریجانی و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به منظور شرکت در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در بیت مرحوم آیت‌الله میرزا هاشم آملی حضور یافتند.

دراین مراسم آیت‌الله العظمی وحید خراسانی ، آیت‌الله العظمی سبحانی، آیت‌الله العظمی خرازی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس و جمع کثیری از مردم استان قم حضور داشتند.

از سوی دیگر علی لاریجانی جهت شرکت در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در حسینیه حضرت ابالفضل (ع) (زنجانی‌های مقیم قم) حضور و در جمع کثیر مردم به عزاداری پرداختند.


حضور لاریجانی در حسینیه سید الشهدا و زینبیه الکبری (س)

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی درجریان سفر به استان قم و جهت شرکت در مراسم عزای امام حسین (ع) در حسینیه سیدالشهدا (ع) قم حضور یافته و در جمع مردم سوگوار به عزاداری پرداختند.

گفتنی است  علی لاریجانی دوشنبه 12 آبان به منظور شرکت در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در حسینیه زینبیه‌الکبری (س) قم حضور یافت و در کنار عزاداران آذری زبان مقیم قم به سوگواری پرداختند.

لازم به ذکر است رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم عزای امام حسین (ع) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) قم حضور یافته و به سوگواری پرداختند.

شرکت در مراسم عزای سالارشهیدان درمسجد حضرت ابوالفضل و حسینیه ارک قم

همچنین علی لاریجانی در مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم حضور یافت و در جمع مردم به سوگواری پرداخت.

ازسوی دیگر علی لاریجانی دوشنبه 12 آبان به منظور شرکت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش، در حسینیه ارک قم حضور یافت و به سوگواری پرداخت.

گفتنی است علی لاریجانی در ادامه سفر به استان قم و جهت شرکت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در هیات رزمندگان اسلام قم واقع در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) حضور یافت و در جمع مردم به عزاداری پرداخت.

شرکت رئیس مجلس درمراسم عزاداری عاشورا در دفتر آیت عظام سبحانی و شبیری


لازم به ذکر است رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه 12 آبان به منظور شرکت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، در هیات متوسلین به حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) قم حضور یافته و در جمع مردم به سوگواری پرداختند.

همچنین علی لاریجانی که به قم سفر کرده بود ، صبح سه‌شنبه 13 آبان به منظور شرکت در عزاداری عاشورای حسینی در روضه آیت‌الله العظمی سبحانی که در دفتر این مرجع عالیقدر برگزار شد، حضور یافتند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به استان قم سه‌شنبه 13 آبان مصادف با عاشورای حسینی، به منظور شرکت در عزاداری سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) در روضه آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، حضور یافت و به عزاداری پرداخت.

شرکت لاریجانی در مراسم روضه آیات عظام خراسانی ، مکارم شیرازی و نوری همدانی

گفتنی است علی لاریجانی سه‌شنبه 13 آبان به منظور شرکت در عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، در روضه دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، حضور یافت و به سوگواری پرداخت.

در این مراسم آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشتند.

همچنین  لاریجانی به منظور شرکت در سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در روضه دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی، حضور یافت و به عزاداری پرداخت.


از سوی دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در سوگواری امام حسین (ع) در روضه دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی که در مدرسه امام امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، حضور یافت.

لازم به ذکر است  علی لاریجانی در ادامه سفر به استان قم در دفتر مقام معظم رهبری واقع در حسینیه امام خمینی (ره) این استان حضور یافت و در جمع مردم به سوگواری حضرت امام حسین (ع) پرداخت.

شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حرم حضرت معصومه (س)

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه 13 آبان مصادف با عاشورای حسینی و به منظور شرکت در عزاداری سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) در صحن حرم حضرت معصومه (س) حضور یافت و به عزاداری پرداخت.

براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران و سوگواران هیات چهل اختران بزرگترین هیات مذهبی استان قم- وارد صحن مطهر حضرت معصومه (س) شدند.

لازم به ذکر است هیأت حضرت موسی مبرقع (ع) چهل اختران با حدود یک قرن فعالیت در عرصه‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی از نخستین هیأت‌های مذهبی قم می‌باشد که در زمان سلاطین قاجار و پهلوی با وجود مخالفت‌های شدید به آرمان خود که همان زنده نگه داشتن قیام سرخ عاشورای حسینی است جامه عمل پوشانده و با حفظ اصالت سنتی خود دارای مشتاقان زیادی از سال‌های دور تا کنون می‌باشد.

همچنین  علی لاریجانی در حاشیه شرکت در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در استان قم، ضمن تسلیت این ایام، درخصوص تقارن روز عاشورا با روز دانش‌آموز گفت: این ایام برای همه ملت ایران پشتوانه مهمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران به دلیل پیروی از اهل بیت از ظرفیت خوب برای زندگی سعادتمند برخوردارند و یکی از ویژگی‌های انقلاب حسینی،‌ ماهیت ضد ظلم و ضد ستم است.

وی ادامه داد: برداشت انقلاب اسلامی از روز 13 آبان، همین ویژگی ضد ظلم و ضد ستم در مقابل استکبار جهانی بود، از این جهت این تقارن ویژگی ضد ظلم و ضد ستم را بهتر نشان می‌دهد.

گفتنی است علی لاریجانی در جریان سفر به قمضمن عیادت از آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی، از نزدیک در جریان وضعیت و حال ایشان قرار گرفت و برای سلامتی ایشان دعا کرد.

حضور درمراسم عزاداری سالار شهیدان در بیت آیت الله شهرستانی و مرحوم آیت الله هاشم آملی

لازم به ذکر است دعلی لاریجانی به منظور شرکت در عزاداری سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) در بیت آیت‌الله شهرستانی حضور یافته و در جمع مردم سوگوار، به عزاداری پرداختند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در بیت مرحوم آیت‌الله میرزا هاشم آملی حضور یافت که در این مراسم جمعی از مسئولان دولتی و مردم حضور داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *