اجرای پیش از موعد سنجش نوآموزان برای100 هزار پیش‌دبستانی/ آغاز این طرح از اول آذرماه

11:03 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از اول آذرماه خبر داد و گفت: حدود 100هزار نفر نوآموز پیش دبستانی طرح سنجش را از اول آذر ماه تا 30 بهمن در پایگاه‌های سنجش انجام خواهند داد.

: معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از اول آذرماه خبر داد و گفت: حدود 100هزار نفر نوآموز پیش دبستانی طرح سنجش را از اول آذر ماه تا 30 بهمن در پایگاه‌های سنجش انجام خواهند داد.این طرح امسال طرح مورد نظر 9 ماه زودتر در کشور اجرا خواهد شد.

مجید قدمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره طرح سنجش سلامت که هر ساله در تابستان آغاز و در آن سنجش نوآموزان در پایگاه‌های مورد نظر صورت می گیرد، اظهار کرد: امسال حدود 9 ماه زودتر این طرح را اجرا خواهیم کرد تا بتوانیم دقیق‌تر هوش و توان نوآموزان را بسنجیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در ادامه افزود: امسال در مراکز استان‌ها پایگاه‌های سنجش ارزیابی شنوایی، بینایی را در مقایسه با سال های گذشته 9 ماه زودتر انجام می دهند تا نوآموزان با ذهنیت کامل‎‌تری برای شروع تحصیل برای پایه اول آماده شوند، همچنین با ارائه برگه سنجش از دوره پیش دبستانی ثبت نام  دانش آموزان در سال آینده با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که دلیل اجرای این طرح زودتراز زمان تعیین شده در سال های گذشته داشتن فرصت مشاوره و خدمات دهی برای نوآوزان کم توان ذهنی اس، تصریح کرد: براین اساس نوآموزانی که نیاز به خدمات توان‌بخشی به عنوان مثال سمعک وعینک دارند زمان کافی برای این کار را در اختیار خواهند داشت. علاوه براین نوآموزان پیش‌دبستانی که نیاز درمانی دارند به وزارت بهداشت و درمان ارجاع داده می‌شوند تا از بخش های مربوطه، خدمات بهداشتی دریافت کنند.

قدمی در ادامه خاطر نشان کرد: نوآموزان پیش دبستانی بعد از انجام طرح سنجش اگر نیازهای آموزشی داشته باشند، با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در مقطع قبل از دبستان خدماتی را دریافت خواهند کرد. امکانات نیرو و تجهیزات پیش بینی شده در این زمینه فراهم شده و طرح مورد نظر از اول آذر ماه تا 30 بهمن ماه در تمام استان های کشور اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، در خاتمه گفت: اختیار تست سنجش در استان ها در اختیار مراکزاست که از پیش دبستانی‌های خصوصی یا دولتی این برنامه را شروع کنند.  در هر استان حدود 3000 نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *