رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت همکاری بیشتر دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی

10:29 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزران: در شش ماه گذشته 3064 نفر دچار ضرب و جرح شدند که دو دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی استان با هزینه های بالایی روبه رو شدند.

خبرگزاری میزران: در شش ماه گذشته 3064 نفر دچار ضرب و جرح شدند که دو دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی استان با هزینه های بالایی روبه رو شدند.


به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویر احمد، دکتر جمادی رئیس دادگستری استان در جلسه مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، گفت: دو نهادی که می توانند بیشترین همکاری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب ها داشته باشند دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری است.

وی بیان کرد: هر دو دستگاه در جهت سلامت و امنیت مردم تلاش می کنند بنابراین اگر سلامت جسمی و روحی مردم بهتر شود آسیب های کمتری به وجود می آید و در نتیجه پرونده های قضایی کشور کاهش می یابد.

شایان ذکر است: رئیس شورای قضایی استان از دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل تلاش هایش در یک سال اخیر و کم کردن هزینه های درمانی کلینیک تقدیر کرد.

در ادامه دکتر چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ما در دوره گذار در حوزه بهداشت هستیم و با وجود کاهش هزینه های درمان از 45 درصد به 7 درصد تلاش می کنیم خدماتب یشتری در حوزه بهداشت به مردم ارائه دهیم.

وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی و سیاسی استان تصریح کرد: جناح بازی مدیران در استانهای دیگر کمتر از استان ماست و وقتی در بیرون از استان خدمت می کردیم از این وضعیت استان تأسف می خوردیم.

750تخت فعال در استان است/استاندارد جهانی برای هر 100 هزار نفر یک بیمارستان است

چمن گفت: مردم و مسئولان انتظار برخورد سیاسی و جناحی را در دانشگاه علوم پزشکی نداشته باشند و چنین انتظاری واقع بینانه است، با این حال برای من جالب است که این همه رفتارهای سیاسی چه معنایی دارد، چرا به جای کار و تلاش و مدیریت تا این اندازه مسائل سیاسی و گروهی اهمیت پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برخورد با پزشکان متخلف بیشتر می شود زیرا در سال جدید پزشکان و متخصصان از مزایای بالایی برخوردارشدند و بنابراین هیچ گونه گرفتن هزینه از بیمار قابل توجیه نیست و از این به بعد نظارت های محسوس و نامحسوس زیاد می شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون 220 متخصص و 450 پزشک عمومی در استان به مشغول به فعالیت اند، و 40 متخصص دیگر نیز به متخصصان استان اضافه می شود.

در این جلسه رحیم آوند معاون قضایی دادگستری استان گفت: دومین علت مرگ و میر در استان بیماری سرطان است و می بایست با استفاده از تحقیق و پژوهش علت اصلی این بیماری کشف شود و به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه گفت: سلامت و امنیت و نیز پیشگیری اولویت کاری دو دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی است که با توجه به این مشابهت ها به همکاری بالا بین این دو دستگاه نیاز است.

همچنین در این جلسه الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: اولین جرم استان ضرب و جرح است که دانشگاه علوم پزشکی یکی از نهادهایی است که برای این مسأله هزینه می پردازد.

وی گفت: درشش ماهه گذشته 3064 فقره ضرب و جرح در استان رخ داده است که نسبت به مشابه سال گذشته 2 درصد بیشترشده است.

گشتاسبی با اشاره به آمار 1043 پروندة تصادف در شش ماهه گذشته گفت: 60 نقطه حادثه دیده در استان شناسایی شده است که از دستگاه های مرتبط خواستیم هر چه سریعتر مشکل این نقاط برطرف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *