پیگیری‌ معاون اول قوه قضاییه موجب رفع تصرف اراضی سبز شهری شده است

9:32 - 14 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۷۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست٬ از تشدید برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست خبر داد و افزود: همکاری خوب قوه قضاییه و پیگیری‌های مستمر معاون اول قوه قضاییه به رفع تصرف بیش از 10 مورد از تغییر کاربری اراضی سبز شهری منجر شده است.

: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست٬ از تشدید برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست خبر داد و افزود: همکاری خوب قوه قضاییه و پیگیری‌های مستمر سخنگوی قوه قضاییه به رفع تصرف بیش از 10 مورد از تغییر کاربری اراضی سبز شهری منجر شده است.

به گزارش ، معصومه ابتکار با اعلام خبر تشدید برخوردها با متخلفان حوزه محیط زیست، اظهار کرد: قلع و قمع اراضی تصرف شده از سوی سودجویان با همکاری قوه قضاییه در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری دستور اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اجرای حکم 40 پرونده مربوط به قلع و قمع اراضی تصرف شده در سطح تهران که در سال 88 صادر شده اما اجرایی نشده است، افزود: با توجه به اینکه این احکام تاکنون اجرایی نشده سازمان محیط زیست برای اجرای آن حکم قطعی صادر کرده تا احکام سال 88 عملیاتی شود.



وی با بیان اینکه احکام مربوط به قلع وقمع اراضی تصرف شده در تهران از سال 88 صادر شده بود٬ تصریح کرد: مخفی کردن این احکام از سوی یکی از کارمندان سابق این سازمان علت اجرایی نشدن آن‌ها بوده است.

ابتکار با بیان اینکه با پیدا شدن احکام مذکور در منزل یکی از کارمندان سابق این پرونده‌ها دوباره به جریان افتاده است٬ اذعان کرد: بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را به اطلاع عموم رسانده و اکنون مراحل اجرای احکام پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به شدت در حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور و مناطق حفاظت شده پیگیر اجرای قانون است٬ عنوان کرد: همکاری بسیار خوب قوه قضاییه در این موضوع و رفع تصرف اراضی تاکنون بسیار مثمر ثمر بوده است.

ابتکار با بیان اینکه پیگیری‌های مستمر معاون اول قوه قضاییه به رفع تصرف بیش از 10 مورد از تغییر کاربری اراضی سبز شهری شده است٬ گفت: رفع تصرف‌ها از سوی سازمان محیط زیست همچنان ادامه داشته و هیچ حاشیه‌ امنی برای متصرفان از این پس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هر هفته 3 یا 4 مورد از رفع تصرف‌ها با همکاری استانداری‌‌ها و قوه قضاییه صورت می‌گیرد٬ خاطرنشان کرد: امید است به زودی شاهد قلع و قمع تمامی اراضی تصرف شده باشیم.

ابتکار با یادآوری وضعیت بوستان مادر٬ افزود: پرونده‌ی این بوستان از سوی وزارت راه و شهرسازی به قوه قضاییه ارجاع شده و این موضوع نیز در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: ما در شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیر وضعیت بوستان مادر و بوستان ولایت هستیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *