ساعت جادویی واقعی در بازار! + عکس

13:36 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۷۱۲
در سری داستان‌های جادویی هری پاتر ساعت دیواری بود که محل هر یک از اعضای خانواده را در لحظه نشان می‌داد و اکنون یک مبتکر موفق شده است با استفاده از برنامه‌نویسی و چند تکنیک پیچیده، نمونه واقعی این ساعت را بسازد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مرز میان جادو و علم بسیار باریک است و این روزها شاید تفکیک میان این دو کار ساده‌ای نباشد.

مجموعه داستان‌های تخیلی هری‌ پاتر نوشته «جی کی رولینگ» که این روزها سخن از اجرای نسخه تئاتری آن هم بر سر زبان‌ها افتاده، مجموعه داستانی درباره یک مدرسه جادوگری و مملو از اسباب‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیز جادویی است. پس از انتشار نخستین نسخه‌های کتاب و فیلم این داستان، موجی از اختراع‌ها و ابداع‌ها به راه افتاد که تلاش می‌کردند ابزارهای جادویی را به واقعیت تبدیل کنند و اکنون نوبت به ساعت دیواری مکان‌نمای این داستان رسیده است.
 
در داستان هری‌ پاتر ساعت دیواری بود که نشان می‌داد اعضای خانواده به‌ عنوان مثال در «تعطیلات»، «سرکار»، «مدرسه»، یا «زندان» هستند و هر بار که محل یکی از اعضای خانواده تغییر می‌کرد، عقربه‌های ساعت هم محل تازه را نشان می‌داد.

 یک مبتکر اکنون با استفاده از کدنویسی ابتدایی که بر پایه «اگر ... پس ...» است و با کمک مکان‌یاب GPS گوشی تلفن اعضای خانواده موفق شده ساعت دیواری بسازد که در هر زمان محل اعضای خانواده را مشخص می‌کند.
 
این ساعت در قسمت پاندول خود یک حرف «B» آذین‌بندی شده دارد که با LED‌های رنگی، وقتی یکی از اعضا محلش را تغیییر می‌دهد، اطلاع می‌دهد که کسی در حال جابه‌جا شدن است.
 
حالت‌های مختلف این ساعت اعم از مدرسه، محل کار، در راه خانه، تعطیلات و دیگر حالت‌ها توسط هر یک از اعضای خانواده برای خودش قابل تنظیم است و به‌عنوان مثال می‌توان تنظیم کرد که هرگاه هوا برفی بود، پس مدرسه تعطیل است و بچه مدرسه‌ای خانواده در تعطیلات به سر می‌برد.
 
مبتکر این ساعت با کمک دوستانش و با استفاده از برش لیزری یک قاب چوبی برای این ساعت طراحی کرده و امیدوار است بتواند با جذب سرمایه‌گذار، تعداد زیادی از آن را بفروشد.
 

ساعت جادویی واقعی در بازار! + عکس

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *