رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرمایه گذاران پالایشگاه‌های سیراف انتخاب شدند

11:55 - 13 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: معاون امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: اسامی برندگان مناقصه ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی در طرح سیراف نهایی شد و شرکتهای منتخب لازم است برای ادامه کار و تکمیل مدارک، اقدام کنند.

: معاون امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: اسامی برندگان مناقصه ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی در طرح سیراف نهایی شد و شرکتهای منتخب لازم است برای ادامه کار و تکمیل مدارک، اقدام کنند.

به گزارش میزان، منصور معظمی افزود: این هشت شرکت که برخی از آنها به صورت مشارکتی در این طرح شرکت کردند، برای توسعه پالایشگاه سیراف حایز شرایط لازم هستند.

معاون امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با تشکر از همه متقاضیان شرکت کننده در طرح پالایشی سیراف، اظهار امیدواری کرد بتوانیم از توان و علاقه مندی این شرکت ها در فرصتهای دیگری که اعلام خواهد شد برای توسعه صنعت نفت استفاده کنیم.

به گفته معظمی، طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف، نخستین تجربه در نوع خود و امید است بتوان با رفع نقایص و تدوین دستور عمل کامل تر، طرحهای بعدی را به شیوه بهتری انجام داد.

طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی می شود.

زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود250 هکتار (حدودا 30 هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی)است و از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سایت دو عسلویه به صورت اجاره 20 ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود و پس از انقضای زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *