باران و برف در شمال و غرب کشور

21:04 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:بارش برف و باران موجب لغزندگی محورهای مواصلاتی استانهای زنجان ، اردبیل ،آذربایجان شرقی ،کردستان و مازندران شده است.

:بارش برف و باران موجب لغزندگی محورهای مواصلاتی استانهای زنجان ، اردبیل ،آذربایجان شرقی ،کردستان و مازندران شده است.


به گزارش ،رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تردد درهمه محورها به کندی صورت می گیرد و دید افقی در گردنه طارم ومحور زنجان به طارم به علت بارش برف بسیار محدود است.

سرهنگ شیرمحمدی از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی جاده ها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

مسلمی کارشناس اداره کل هواشناسی استان هم گفت: بارش ها که بیشتر به صورت برف است، تا پایان هفته ادامه دارد.بارش برف و باران از صبح امروز در زنجان آغازشده است.

رییس پلیس راه مازندران گفت : ترافیک درمحورهای هراز و کندوان سنگین و درمحور سوادکوه نیمه سنگین است

سرهنگ محمدنژاد با اشاره به اینکه باتوجه به بارش برف درمحورهای هراز وکندوان و بارش باران درمحور سوادکوه جاده های استان لغزنده است افزود:تردد کامیون از ساعت 6 بامداد تا 24 سه شنبه / چهارشنبه / پنج شنبه و جمعه درمحورهراز ممنوع است و این محدودیت تا ساعت 24 امشب هم اعمال می شود .

بر این اساس درمحور سواد کوه تردد هرنوع تریلر در روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 6 بامداد تا 24 ممنوع است .


رییس پلیس راه مازندران همچنین گفت :محور کندوان هم از ساعت 5 بعدازظهر فردا تا یک بامداد چهارشنبه وساعت 5 بعدازظهرجمعه تا یک بامداد شنبه از بادلای مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه است.

سرهنگ محمدنژاد از مسافران خواست باتوجه به بارش برف،تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و با احتیاط و رعایت علائم هشدار ، رانندگی کنند.

برف و کولاک که از ساعات بامداد امروز درمناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده راههای ارتباطی شهرستان کوثر درجنوب استان را مسدود کرد

تردد خودروها در راههای ارتباطی به ویژه راه های روستایی این شهرستان به دلیل لغزنده بودن جاده بدون استفاده از زنجیر چرخ ممکن نیست.

کاهش چشمگیر دما به طور میانگین بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد نسبت دیروز نیز پیش بینی شده است.

به گزارش اداره هواشناسی ، هم اکنون دمای هوا در گیوی دو درجه زیر صفر است.

براساس اعلام اداره راه و شهرسازی کوثر گروه های راهداری برای روان سازی تردد درمحورهای این شهرستان درحال گشت زنی هستند.

این اداره به رانندگانی که قصد تردد از محورهای شهرستان توصیه کرد زنجیر چرخ ، چراغ مه شکن و وسایل گرما با خود همراه داشته باشند.

بارش ها از فردا نواحی غرب و شمال غربی خراسان رضوی آغاز می شود و بتدریج همه استان را فرا می گیرد

هواشناسی خراسان رضوی همچنین بارش برف و باران ، وزش باد شدید و کاهش10 تا 15 درجه دما هوای را برای بیشتر مناطق استان پیش بینی کرد.بیشترین بارشها در روزهای چهارشنبه وپنجشنبه خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد.

جاده های کوهستانی در آذربایجان شرقی به علت بارش برف لغزنده است

فرمانده پلیس راه  آذربایجان شرقی گفت: جاده های کوهستانی استان به علت بارش برف و باران لغزنده است و رانندگان باید در  محورهای مواصلاتی استان به ویژه در مناطق کوهستانی بیشتر احتیاط کنند.

سرهنگ حسن فرجی افزود : ترافیک در جاده های اصلی و فرعی استان روان است.

براساس گزارش هواشناسی استان آذربایجان شرقی، بارش برف در شهرستان های اهر و کلیبر همچنان ادامه دارد.

در 24 ساعت گذشته ، شهرستان جلفا با 18 میلی متر بارندگی ، بیشترین بارش و شهرستان هریس با 2 درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین دما را داشته است.

همچنین بارش برف در شهرستان جلفا  امروز راه هشت روستا و جاده های مرزی را در این شهرستان مسدود کرد .

تلاش ماموران راهداری این شهرستان برای بازگشایی راه روستاهای هلق، کمار سفلی و علیا، ودیق، قشلاق، داران، افشار، الوان ادامه دارد.

بارش باران نیز باعث ریزش کوه در گردنه " ننم وای " و مسدود شدن محور مرزی جلفا - اصلاندوز شده است .

بنا به گزارش اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی  17 شهرستان این استان فردا شاهد هوای نیمه ابری و ابری همراه با بارش برف و باران خواهند بود.

تردد در گردنه های کردستان با زنجیر چرخ امکان پذیر است

با ورود موج جدید بارشی به استان کردستان و بارش برف در ارتفاعات، تردد در گردنه های این استان با کندی صورت می گیرد.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی کردستان  گفت : بدلیل بارش برف در گردنه تته و ژالانه در این استان ، هم اکنون تردد در این مسیرها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدرس گرجی افزود : بارش برف در این مسیرها به بیش از 10 سانتی متر رسید و گردنه تته به مدت یکساعت مسدود شد و کارکنان راهداری استان تا ساعت 10 و 30 دقیقه امروز مشغول برف روبی و باز کردن مسیر بودند.

وی نیز گفت: کانون بارشها درغرب استان بوده و مریوان صبح امروز 17 و نیم میلی متر بارش داشته است.

حیدری افزود : موج بارشی تا سه شنبه درکردستان فعال خواهد بود و براساس بررسی نقشه های هواشناسی، به دنبال عبور این سامانه ،دمای هوای استان کردستان از چهارشنبه تا جمعه حدود 10 درجه کاهش می یابد و منجر به یخبندان خواهد شد.

فرمانده پلیس راههای کردستان هم گفت: همه محورهای استان باز است ولی بدلیل ادامه بارشها ومه گرفتگی در گردنه ها ازجمله گردنه توت سرخان حد فاصل مریوان وسقز، تردد به سختی صورت می گیرد.

سرهنگ نادری به رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان کردستان دارند، توصیه کرد باتوجه به پیش بینی هواشناسی درباره شدت گرفتن بارشها از امشب حدالامکان از مسیرهای برف گیر استان تردد نکنند ودرصورت لزوم، زنجیر چرخ،وسایل گرما زا ومقداری غذای خشک همراه داشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *