توزیع اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز هنرستان‌ها/بیشترین تجهیزات مورد نیاز رایانه بود

18:56 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه بودجه تجهیز هنرستان ها 6 شهریورماه گذشته در استان ها توزیع شد، گفت: بیشترین تجهیزات مورد نیاز برای این مراکز آموزشی رایانه بود که تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

: مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه بودجه تجهیز هنرستان ها 6 شهریورماه گذشته در استان ها توزیع شد، گفت: بیشترین تجهیزات مورد نیاز برای این مراکز آموزشی رایانه بود که تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مصطفی آذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تجهیز مدارس کار دانش و فنی‌و‌حرفه‌ای اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته در این زمینه 6 شهریورماه گذشته متناسب با تعداد واحد آموزشی هنرستان در استان‌ها با توجه به تعداد هنرجوها توزیع شد.

وی در ادامه افزود: برخی استان‌ها مانند شهر تهران و شهرستان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، که دارای بیشتری هنرجو و هنرستان در مناطق مختلف خود هستند مبلغ بیشتری برای تجهیزات مدارس دریافت کردند.

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش وپرورش، با اشاره به اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای تجهیز هنرستان ها قبل از شروع سال تحصیلی در میان استان ها توزیع شد، اذعان کرد: آنچه که در بودجه سال 93 برای خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در نظر گرفته شده قبل از شروع سال تحصیلی به واحدهای آموزشی استان‌ها ابلاغ شد و برای تخصیص تجهیزات استفاده شد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه تجهیزات مورد نیاز بر اساس رشته ها متفاوت بود، تصریح کرد: 264 رشته مهارت در شاخه کار دانش و حدود 40 رشته در فنی‌و‌حرفه‌ای وجود دارد که متناسب با آن بودجه برای تجهیزات هنرستان‌ها در نظر گرفته شد.

وی در خاتمه بیشترین تجهیزات مورد نیاز در هنرستان‌ها را رایانه و سایت رایانه اعلام کرد و گفت: رشته های مکانیک خوردو، برق،الکترونیک، مدیریت خانوده، طراحی و دوخت و زمینه صنعت نیاز بیشتری به تجهیزات داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *