طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه تصویب شد

15:19 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۳۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان:هیات وزیران طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه مشتمل بر پروژه های اجرایی، هدف کمی و اعتبارات مورد نیاز را به تصویب رساند.

:هیات وزیران طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه مشتمل بر پروژه های اجرایی، هدف کمی و اعتبارات مورد نیاز را به تصویب رساند.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران عصر یکشنبه در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه مشتمل بر پروژه های اجرایی، هدف کمی و اعتبارات مورد نیاز را به تصویب رساند.

وزرات جهاد کشاورزی نیز موظف شد نسبت به اولویت مطالعه و اجرای سیستم های آبیاری نوین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اقدام کند.

علاوه بر این، وزرات نیرو نیز موظف شد ضمن نصب کنتورهای هوشمند حجمی مورد نیاز چاه های کشاورزی و نصب ابزار مناسب اندازه گیری حجمی آب در شبکه های آبیاری، نسبت به اصلاح پروانه بهره برداری اقدام کند.

اعتبار مورد نیاز طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه برای عملیات اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به میزان ۷ هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین به منظور تدوین و پیاده سازی برنامه جامع آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و جلب مشارکت عمومی و جوامع محلی در راستای تبیین پیامدهای وضعیت موجود و اهمیت احیای دریاچه ارومیه، مجموعا اعتباری برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال در اختیار استانداری های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی وکردستان قرار گرفت.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حفاظت محیط زیست نیز موظف شده اند نسبت به شناسایی کانون های تولید ریزگرد و تثبیت آنها، برنامه عملیاتی و اولویت های اجرایی خود را به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه نمایند.

در این راستا، سازمان حفاظت محیط زیست موظف شد نسبت به مطالعه و اجرای برنامه حفاظت اکولوژیک پارک ملی دریاچه ارومیه با اولویت منطقه جنوبی آن، برنامه عملیاتی و اولویت های اجرایی را به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه کند.

در ادامه این جلسه همچنین هیات دولت به وزارت امور خارجه اجازه داد تا سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی در سال ۱۳۹۳ را با رعایت قوانین و مقررات مربوط، از محل اعتبار سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی و تعهدات قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور پرداخت کند.

جلسه هیات وزیران در ادامه به عزاداری سید و سالار شهیدان اختصاص یافت و رییس جمهور و اعضای دولت نسبت به حضرت اباعبدالله حسین(ع) و فرزندان و یاران وفادار آن حضرت ادای احترام کرده و یاد تاسوعا و عاشورای حسینی را گرامی داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *