تحول در زندگی معلولان با لایحه حمایتی دولت

14:45 - 12 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۶۳۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از پایان رسیدگی به لایحه حمایت از معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

: وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از پایان رسیدگی به لایحه حمایت از معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ، علی ربیعی که رئیس جمهور را در بازدید از شیرخوارگاه آمنه همراهی می کرد، گفت: فصل ممیز دولت یازدهم مربوط به سیاست های رفاهی این دولت است و در برنامه ششم توسعه به نظام چندلایه تامین اجتماعی و بیمه های درمانی توجه ویژه داریم و توجه به گروه های اجتماعی مورد حمایت و تلاش برای توانمندسازی آنها از اولویت های خاص دولت است.

وی گفت: یکی از شاخصه های این دولت، داشتن سیاست رفاهی منسجم برای مبارزه با فقر غذایی و فراهم کردن امکان زندگی بهتر برای گروه های پایه جامعه است تا بتوانیم باتوسعه ناموزون مقابله کنیم.

ربیعی اضافه کرد: در نخستین جلسه شورای عالی رفاه پس از 8 سال آقای رئیس جمهور بر رفع مسئله فقر و توزیع نابرابر ثروت در کشور تاکید کرد و در بودجه سال آینده هم برای رفع این معضلات برنامه داریم.

وی افزود: رئیس جمهور با حضور مکرر در مراکز بهزیستی، جهت گیری دولت درکمک به این گروه ها را نشان می دهد.

ربیعی گفت : در همین راستا کمیسیون اجتماعی دولت لایحه حمایت از معلولان را پس از شش ماه بررسی دقیق به پایان رساند و با این اقدام، تحولی در زندگی معلولان ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رئیس جمهور دستور داد تا پایان سال 93 هیچ پشت نوبتی در بهزیستی نباشد و تلاش خواهیم کرد دیگر کسی در نوبت گرفتن خدمات نباشد.

ربیعی گفت: البته در این نوع خدمات نوعی لایه بندی وجود دارد و افرادی که تحت پوشش مستقیم قرار خواهند گرفت در مقایسه با دیگران تسهیلات بیشتری می گیرند.

وی افزود: راهبرد دیگر ما که درآینده محقق می شود ، تحقق شعار «بهزیستی در خانه» است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *